Grafik fejler ved install fra usb
-
- IRC nickname: carstenwm
- Geografisk sted: Skjern
Re: Grafik fejler ved install fra usb
Er der nogen der har input til hvordan jeg håndterer at jeg ønsker en all-Ubuntu på Lenovo G585 ? Altså problematikken omhandlende at der måske ligger skjulte partitioner (fx. noget Recovery-noget) mv., som kan besværliggøre en formattering ? Den skal væk, skal den, Win-dooooh, hvis det ikke er for bøvlet (alle filer er allerede smidt i skyen)
/Carsten Møller
-
- IRC nickname: How to be me
carstenwm skrev:Er der nogen der har input til hvordan jeg håndterer at jeg ønsker en all-Ubuntu på Lenovo G585 ? Altså problematikken omhandlende at der måske ligger skjulte partitioner (fx. noget Recovery-noget) mv., som kan besværliggøre en formattering ? Den skal væk, skal den, Win-dooooh, hvis det ikke er for bøvlet (alle filer er allerede smidt i skyen)
Hvis du starter i live og vælger diske i pogrammer kan du trykke på tandhjulene og formatere hvad du vil til det du vil (ext4)
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis du vil fjerne alle partitioner kan du gøre det ved at oprette en ny partitionstabel enten under gparted eller installationen. Jeg ved dog ikke hvor dan maskiner der er født med uefi håndtere det
-
Jeg vil først og fremmest gøre opstarten problemfri uden at skulle bøvle med Windows, vil også fjerne den fordi jeg ved fra tidligere at jeg ikke gider bruge den.
Men hvilke partioner indeholder mon nødvendig info eller recovery-ting og sager. Der er en Lenovo-partition som vel skal bevares... Og kan jeg mon gøre det indefra Ubuntu (med gparted) stadig med sigte på at forbedre opstarten ? (Jeg har plads nok, så det er ikke så vigtigt, opstarten derimod har stor betydning...)
Men hvilke partioner indeholder mon nødvendig info eller recovery-ting og sager. Der er en Lenovo-partition som vel skal bevares... Og kan jeg mon gøre det indefra Ubuntu (med gparted) stadig med sigte på at forbedre opstarten ? (Jeg har plads nok, så det er ikke så vigtigt, opstarten derimod har stor betydning...)
/Carsten Møller
-
- Admin
Hvad skal du bruge recovery til hvis ikke du skal bruge Window?
Hvis jeg var dig ville jeg nok bare kigge på at så maskinen til at starte i legacy så den vælger Ubuntu først.
Hvis jeg var dig ville jeg nok bare kigge på at så maskinen til at starte i legacy så den vælger Ubuntu først.
-
Øhh.., næ, du har vel ret ;-D Legacy it is - takker.
/Carsten Møller
-
Done. Så skal jeg bare ha' den til at starte direkte eller på kort tid så den automatisk går til Ubuntu
/Carsten Møller
-
- Admin
det kan ændres i /etc/default/grub, bagefter skal du køre update-grub
-
Søger viden om hvilken af disse drivere jeg skal bruge til Brother HL3140cw http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/linux/en/download_prn.html#HL-3140CW [Link]
Senest rettet af carstenwm 14. nov 2013, 13:42, rettet i alt 1 gang.
/Carsten Møller
-
- IRC nickname: How to be me
carstenwm skrev:Kan ikke lige finde kommandolinjen.
Søger viden om hvilken driver jeg skal bruge til Brother HL3140cw http://welcome.solutions.brother.com/bsc/public_s/id/linux/en/download_prn.html#HL-3140CW [Link]
Det er bedre du opretter en ny tråd for hvert problem så det er nemmere for andre med samme at finde den
Når lejligheden byder sig.
-