Jeg skal lave en sang hvor teksten så vises som video i samtidighed med sangen sådan lidt karakoke agtigt er det bedste ikke at bruge et videoprogram til dette men netop libreoffice impress?
Timingen skal være meget præcis da sang og tekst skal være synkroniseret. Teksten er vulgær julefrokkost oplæg forresten, hvad vist er at overinformere sorry venner.
1) jeg indspiller sangen med min vokal guitar bas osv.
2) Jeg hæfter wavefil til Impress og timer slide-skift så teksten passer.
3) jeg eksporterer i et ofrmat som kan afvikles på alle platforme
Få sang og tekst vist synkront (video eller powerpoint)
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Få sang og tekst vist synkront (video eller powerpoint)
Kardemommeloven er en god ting.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Få sang og tekst vist synkront (video eller powerpoint)
Finn Bjerke skrev:Jeg skal lave en sang hvor teksten så vises som video i samtidighed med sangen sådan lidt karakoke agtigt er det bedste ikke at bruge et videoprogram til dette men netop libreoffice impress?
Timingen skal være meget præcis da sang og tekst skal være synkroniseret. Teksten er vulgær julefrokkost oplæg forresten, hvad vist er at overinformere sorry venner.
1) jeg indspiller sangen med min vokal guitar bas osv.
2) Jeg hæfter wavefil til Impress og timer slide-skift så teksten passer.
3) jeg eksporterer i et ofrmat som kan afvikles på alle platforme
Stream Team fra det danske amatørrumprogram Copenhagen Suborbitals, en rumfartsorganisation jeg er aktiv i, har lavet en videomixer, som passer perfekt til det du vil lave.
Vi bruger Snowmix til live streaming ved statiske tests af vores store raketmotorer, samt ved opsendelser.
Programmet hedder SnowMix: http://sourceforge.net/projects/snowmix/
Description
Snowmix is a video mixer tool for mixing live and recorded video and audio feeds. It supports clipping, scaling and transparent overlay of video, png graphics and text. It supports animation of video, images and texts through native commands changing scale, placement, transparency and rotation. Animation and actions can also be controlled through native scripting and an embedded Tcl interpreter. Snowmix is designed for control over low bandwidth links and can work as a standalone CLI based program. Control over both CLI and a TCP connections.
Live and recorded video feeds can be fed to the mixer via GStreamer pipelines. Output can be accessed through GStreamer pipelines.
Currently only the Linux platform is supported though compilation on OS X has been successful.
Features
Audio and Video Mixing - Low Overhead
Unlimited Number of Audio and Video Feeds
Unlimited Video Geometry and Frame Rate
Unlimited Vector Based Image and Text Overlay
Animation of Images, Texts and Video Feeds
Advanced support for Cairo Graphics Primitives
Unlimited Scaling, Rotation, Alpha Blending, Gradients and Masking of Images, Texts and Video
Low Bandwidth Remote Management and Control
Scriptable for Complex Operations
Examples included for mixing Live video to YouTube Live, UStream and LiveStream
Snowmix i aktion kan ses på http://www.youtube.com/user/Snowmix4video
Som du kan se virker Snowmix knas-frit i Ubuntu, da den er lavet på en Ubuntu maskine.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags