OPen shot video kan ikke ekspoertere skriverettigheder væk

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

OPen shot video kan ikke ekspoertere skriverettigheder væk

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg kan ikke lave en video fordi openshot igen laver problemer med skriverettigheder... fatter det ikke. Ubntu 1304.
Vedhæftede filer
openshot2.png
openshot2.png (283.98 KiB) Vist 429 gange
Kardemommeloven er en god ting.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: OPen shot video kan ikke ekspoertere skriverettigheder v

Indlæg af lath »

Finn Bjerke skrev:Jeg kan ikke lave en video fordi openshot igen laver problemer med skriverettigheder... fatter det ikke. Ubntu 1304.

Rettigheder styres med hård hånd af kernen, så det er kernen der søger for at OpenShot ikke gør noget den ikke skal de forkerte steder i filsystemet.

Filer og mapper har rettigheder for brugeren og rettigheder for gruppen.
Filer og mapper har også en ejer og en gruppe. Dertil er der "alle andre"(others) rettigheder.

Et program arver brugernavnet fra en forældre-process. Forældre-processen er programmet der startede OpenShot.

Hvis OpenShot har dit almindelige brugernavn, og du forsøger at gemme filer elle ændre i noget uden for din $HOME mappe får du normalt* en "Adgang nægtet", da du ikke er ejer af den mappe.

/Lars

*: med mindre du som superbrugeren root har lavet nogen ændringer der giver flere rettigheder end normalt
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Indlæg af Finn Bjerke »

http://openshotusers.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=1579

Her skriver de et løsningsfotrslag jeg ikke helt forstår. "Other"??
Kardemommeloven er en god ting.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Finn Bjerke skrev:http://openshotusers.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=1579

Her skriver de et løsningsfotrslag jeg ikke helt forstår. "Other"??

Other er et valg i dialogboksen

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags