Hejsa
Jeg har downloadet 13.10 64 bit og lavet en frisk installation på min bærbar uden problemer. Bagefter ville jeg gøre det samme på min stationære (3,00 ghz, 8 gb ram, Pentium D-processor), men efter at den havde funden dvd'en og kort vist billedet med at den indlæser fra dvd'en, viser den 2-3 linjer med at et Busybox-program er tilstede, og at man for mere information kan skrive 'help'. Derefter går processen i stå.
Noget forslag til hvad problemet er?
Har ikke haft problemer af denne art tidligere, og computeren kørte fint med 13.04.
Mvh.
René
Busybox ved 13.10 installation?
-
- IRC nickname: René
- Geografisk sted: Lolland
-
Re: Busybox ved 13.10 installation?
Ingen der har forslag til hvad problemet er?
Har prøvet at downloade 13.10 igen og brænde den ud på en anden dvd, men det samme sker.
Vil helst lave en frisk installation, i stedet for at opdaterer den gamle..
Mvh.
René
Har prøvet at downloade 13.10 igen og brænde den ud på en anden dvd, men det samme sker.
Vil helst lave en frisk installation, i stedet for at opdaterer den gamle..
Mvh.
René
-
- IRC nickname: blfriis
- Geografisk sted: Randers
Har lige snakket med en anden som forsøgte, han havde samme problem.Han løste det ved ikke at " hente opdateringer " under selve installationen.Men opdaterede straks efter genstart..
Ubuntu 15.04 Unity og ZorinOS 9 Ultimate http://zorin-os.dk/index.php
-
Tak for svaret
I mit tilfælde når den kun i 2-3 sekunder at vise det billede, hvor man ser to små figurer nederst på skærmen (den ene skal vist vise en mus) efter at den booter fra dvd'en. Så når slet ikke ind i selve installationen, hvor man kan vælge instillingerne.
Synes det er meget underligt...
I mit tilfælde når den kun i 2-3 sekunder at vise det billede, hvor man ser to små figurer nederst på skærmen (den ene skal vist vise en mus) efter at den booter fra dvd'en. Så når slet ikke ind i selve installationen, hvor man kan vælge instillingerne.
Synes det er meget underligt...
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Tryk på esc for at fjerne den lilla skræm så du kan se hvad der forgår under opstarten. Du kan også prøve at se om du kan få en fejlbesked ved at skrive dmesg i busybox. Prøv eventuelt at fjerne ikke essentielt harddware (harddisk inkluderet) ind til maskinen vil starte.
-
Okay, prøver en af dagene, tak for tippet
-
Hmm, hjælper ikke at jeg fjerner den ekstra harddisk, jeg har i maskinen. Men tror jeg venter til 14.04 med at opgraderer, lidt for besværligt det her.. Men tak for svarene