YouBio I ubuntu

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
bamses8700
IRC nickname: bamses8700
Geografisk sted: Odder , ØstJylland

YouBio I ubuntu

Indlæg af bamses8700 »

Hej alle.
Jeg ville lige høre om det overhovedet er muligt at se film og bruge Youbio (Yousee VOD ) i Ubuntu...jeg kan ikke installere Moonlight i Hverken Firefox eller Chromium netbrowseren...
er der andre Ubuntu brugere der har erfaring med youbio ? :? jeg bruger Ubuntu 13.04
hilsen bamses8700
bamses8700

Re: YouBio I ubuntu

Indlæg af bamses8700 »

AJenbo skrev:Kan se du har oprettet det samme indlæg 2 gange, jeg har slettet det af dem du lage under Linux, hvis ikke du ved hvor det bedst høre til er det bedste at oprette emnet et sted og så eventuelt lade en redaktør flytte tråden efterfølgende.

YouBio bruger Silverlight til at kryptere deres video, desværre laver Microsoft (som står for Silverlight) ikke en udgave til Linux.
MoonLight er godt nok kompatibelt med Silverlight, men Microsoft har hemmeligholdt krypteringsformatet så den kan ikke bruges til at afspille video.
Det kan lade sig gøre at køre Siliverlight emuleret under Wine men så er der ingen video acceleration så selv på en meget kraftig computer vil videoen køre dårligt.

Kortsagt hvis du skal se film, skal det være fra en side der ikke bruger Silverlight.

Tak fordi du "rydede op" for mig...Ajenbo...og tak for dit svar...så må jeg jo "gå den lange trælse vej" og bruge Ms Windows til Youbio ...
Hilsen bamses8700
bamses8700

Indlæg af bamses8700 »

bamses8700 skrev:
AJenbo skrev:Kan se du har oprettet det samme indlæg 2 gange, jeg har slettet det af dem du lage under Linux, hvis ikke du ved hvor det bedst høre til er det bedste at oprette emnet et sted og så eventuelt lade en redaktør flytte tråden efterfølgende.

YouBio bruger Silverlight til at kryptere deres video, desværre laver Microsoft (som står for Silverlight) ikke en udgave til Linux.
MoonLight er godt nok kompatibelt med Silverlight, men Microsoft har hemmeligholdt krypteringsformatet så den kan ikke bruges til at afspille video.
Det kan lade sig gøre at køre Siliverlight emuleret under Wine men så er der ingen video acceleration så selv på en meget kraftig computer vil videoen køre dårligt.

Kortsagt hvis du skal se film, skal det være fra en side der ikke bruger Silverlight.

Tak fordi du "rydede op" for mig...Ajenbo...og tak for dit svar...så må jeg jo "gå den lange trælse vej" og bruge Ms Windows til Youbio ...
Hilsen bamses8700

...ifg. dit svar Ajenbo...så forstår jeg det således at det samme er gældende for VOD tjenesten , Netflix....??
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ja. Det er dog en hvor det er lidt let at sætte emuleringen op, men selv på min i5-3550 CPU på 3.30GHz køre det ikke flydende. Der arbejdes pt. på et emuleret plugin hvilket hjælper lidt og gør det lige let at tilgå alle sider med silverlight, men det kommer nok stadig ikke til at køre flydende før nogen får acceleration til at virke over emuleringen.
Den eneste rigtige løsning ville være at Microsoft udgav en SilverLight til linux eller at video sider valgte noget andet til at kryptere deres videore.