Installering af Windows i ubuntu maskine.
-
Installering af Windows i ubuntu maskine.
Hej
Jeg har brug ubuntu længe, men det simpelthend blevet nødvendig for mig også at havde Windows, da der for mange ting jeg skal som ikke kan på min maskine. Jeg øsnker at installer Windows og så sender ubuntu Windows så jeg har begge delle en maskine. Har læst at den måde de to systemer fungere sammen på. Win fungere ikke her har prøvet mange gang.
Men først problem.
Windows siger den ikke kan erkende harddisken det vil sige at jeg slet ikke ka. Installer Windows, hvordan ender jeg systemes så Windows kan kende patisonerne?
Når det problem er lyst vil naturligvis være glad for hjælp til installer ubuntu i Windows men en ting af gang.
Jeg håber let forståelig hjælp for er så dårlig til det her og til engelsk.
På forhånd tak for hjælpen.
Jeg har brug ubuntu længe, men det simpelthend blevet nødvendig for mig også at havde Windows, da der for mange ting jeg skal som ikke kan på min maskine. Jeg øsnker at installer Windows og så sender ubuntu Windows så jeg har begge delle en maskine. Har læst at den måde de to systemer fungere sammen på. Win fungere ikke her har prøvet mange gang.
Men først problem.
Windows siger den ikke kan erkende harddisken det vil sige at jeg slet ikke ka. Installer Windows, hvordan ender jeg systemes så Windows kan kende patisonerne?
Når det problem er lyst vil naturligvis være glad for hjælp til installer ubuntu i Windows men en ting af gang.
Jeg håber let forståelig hjælp for er så dårlig til det her og til engelsk.
På forhånd tak for hjælpen.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Jeg er ordblind derfor staver og skriver jeg ikke så godt, så bær over med mig.
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Installering af Windows i ubuntu maskine.
Måske det ville være en ide at installere Windows i en virtuel maskine, så behøves du ikke genstarte for at tilgå Windows.
Du kan hente VMWare her:
https://my.vmware.com/web/vmware/free#desktop_end_user_computing/vmware_player/6_0
Bagsiden ved at køre Windows i en virtuel maskine er at 3D acceleration vil være lidt begrænset.
Du kan hente VMWare her:
https://my.vmware.com/web/vmware/free#desktop_end_user_computing/vmware_player/6_0
Bagsiden ved at køre Windows i en virtuel maskine er at 3D acceleration vil være lidt begrænset.
-
Vad vil det sige? Hvordan fungere det i praksis, har altid læst her at Windows og Ubuntu Best fungere vos Windows er installeret først og så Ubuntu. er forvirret.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Det er ikke fordi det fungere bedre, men det er lettest at installere på den måde, hvis man vil have de 2 systemer til at køre parallelt, så man kan skifte mellem dem ved at genstarte.
Med en virtuel maskine installeres det ene system inden i det andet og man kan så tilgå begge systemer samtidig uden at skulle genstarte. Windows vil så være tilgængelig som et program vindu, men det kan også lade sig gøre at integrere programmerne fra Windows så det næsten føles som om de køre i Ubuntu.
Med en virtuel maskine installeres det ene system inden i det andet og man kan så tilgå begge systemer samtidig uden at skulle genstarte. Windows vil så være tilgængelig som et program vindu, men det kan også lade sig gøre at integrere programmerne fra Windows så det næsten føles som om de køre i Ubuntu.
-
Ok.
Jeg ved ikke vad der rigtig for mig. Men vis windows køre, som en viatuel maskine, kan mand så instaler alt det jeg skal bruge i windows. Altå vil det føleles som en almindelig windows når jeg er i den?
Jeg vil godt prøve med dette her Wm, men jeg har brug for en guiede i vad jeg gør fra start til slut eller bliver det meget svært for mig. Når jeg ikke ved nået som helt om alt det her.
Jeg har jo altid været en af de dårligste ubunto bruger, aldrig været god til det her. Og enlig er jeg lige så dårlig til windows. Har svært ved forstå denne værden.
1 vilken af de der wm som du linker til skal hente?
Og når den er hentet vad skal så Gøre?
Jeg ved ikke vad der rigtig for mig. Men vis windows køre, som en viatuel maskine, kan mand så instaler alt det jeg skal bruge i windows. Altå vil det føleles som en almindelig windows når jeg er i den?
Jeg vil godt prøve med dette her Wm, men jeg har brug for en guiede i vad jeg gør fra start til slut eller bliver det meget svært for mig. Når jeg ikke ved nået som helt om alt det her.
Jeg har jo altid været en af de dårligste ubunto bruger, aldrig været god til det her. Og enlig er jeg lige så dårlig til windows. Har svært ved forstå denne værden.
1 vilken af de der wm som du linker til skal hente?
Og når den er hentet vad skal så Gøre?
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
Har prøvet at hente dend er heder for linux 32 pit. men det virker ikke. det liger bare som et fil som er helt grå intet der kan installeres
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Ja det vil være det samme, bortset fra at grafikkortet ikke vil være så kraftig, så hvis det er til tunge 3D spil er det ikke så god en løsning. Siden det er en virtuelt maskine vil du heller ikke bare kunne slutte alle former for ekstern hardware til den. Så om det er den rigtige løsning for dig kommer an på dit behov.
Er det rigtig at du køre med en 32bit installation af Ubuntu?
Hvor har du gemt den fil du hentede?
Eventuelt kan du også bruge [apt=virtualbox-qt]VirtualBox[/apt] i stedet, den findes i Software Centeret og er der for lettere at installere, men her vil der slet ikke være nogen 3D funktionalitet for grafikkortet.
Er det rigtig at du køre med en 32bit installation af Ubuntu?
Hvor har du gemt den fil du hentede?
Eventuelt kan du også bruge [apt=virtualbox-qt]VirtualBox[/apt] i stedet, den findes i Software Centeret og er der for lettere at installere, men her vil der slet ikke være nogen 3D funktionalitet for grafikkortet.
-
Det er ikke til spil. Så 3 d er ikke vigtig det til programmer og ting på nettet som ikke fungere via Ubuntu. Osv. Jeg gemmer tid mine ting på ekstern harddisk, men bare jeg kan tilgå dem i Ubuntu er det intet problem.
Øv ja altså når jeg gå ind i sysyem pc Star 32bit. Men kan prøve at hente 64 pit men vad skal så derfra.
Øv ja altså når jeg gå ind i sysyem pc Star 32bit. Men kan prøve at hente 64 pit men vad skal så derfra.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
suryama skrev:Øv
???
suryama skrev:ja altså når jeg gå ind i sysyem pc Star 32bit.
For står ikke helt hvor det er du går hen.
Du kan se om det er 32bit ved at trykke på ikonet øverst til højre -> Systemindstillinger -> Detaljer. Her vil det stå ud for OS-type.
Det kan godt lade sig gøre at dele mapper mellem den virtuelle og den rigtige maskine så du burde godt kunne tilgå dine eksterne drev.
-
Ok Jammen det er også der jeg gå"ind og det er 32 Pit. øv var en fejl.
jeg har hentet den til 32 pit og den liger under hentet filer, jeg har prøvet at åben den og den stå bare grodt og er igen exe fil. men bin tror jeg det heder. Siger jeg åben med andet program siger den er ikke er nogen programer til åbne den måd.
jeg har hentet den til 32 pit og den liger under hentet filer, jeg har prøvet at åben den og den stå bare grodt og er igen exe fil. men bin tror jeg det heder. Siger jeg åben med andet program siger den er ikke er nogen programer til åbne den måd.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Ok så skal du køre følgende kommando for at installere den:
Kode: Vælg alt
chmod +x Hentede\ filer/VMware-Player-6.0.0-1295980.i386.bundle
sudo apt-get install build-essential linux-headers-`uname -r`
sudo sh Hentede\ filer/VMware-Player-6.0.0-1295980.i386.bundle
vmware-installer -u vmware-player
-
Har kørt det du sende og så prøvet sige kør i terminal til filen følgende kom op
---root access is required for the operations you have chosen.
Vad betyder det?
---root access is required for the operations you have chosen.
Vad betyder det?
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Jeg er ikke lige med på hvor i processen du får det svar, men jeg vil gætte på det er den sidste linje der fejler så prøve at køre denne:
Kode: Vælg alt
sudo vmware-installer -u vmware-player
-
Jeg for den med delelse når jeg prøver at køre wm.
Den sidste linje du sende er forsøgt at køre den siger kommano ikke fundet.
Den sidste linje du sende er forsøgt at køre den siger kommano ikke fundet.
Suryama
Lenovo Thinkpad R400
Lenovo Thinkpad R400
-
- Admin
Du bliver nød til at være lidt mere specifik omkring hvad det er du gør. Hvis det er når du køre installationen fra terminalen så kopier output med op til den sidste kommando du indsatte.