Har netop installeret 12.04 på min stationære. Ved opstart er skærm sort og kommunikation med maskine er ikke mulig.
Jeg kan få liv ved, før opstart, at tilslutte et andet trådløst tastatur (Trust). Dog kun liv i tastaturet og ikke den i tastaturet indbyggede pegeplade. Efter nu vellykket opstart virker det "oprindelige trådløse tastatur", mus samt også pegeplade på "Trust" tastaturet upåklageligt......er der "et skub" derude, vil jeg være taknemmelig....
Tastatur - Sort skærm
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Tastatur - Sort skærm
Hvilken computer, hvilke tastatur og hvorlangt når den inden den går i står.
-
Da det blev mørkt i går bemærkede jeg at skærmen ikke var sort men dyb lilla, om det gør en forskel.
Maskinen viser det sædvanlige opstartslogo, adgang til boot sekvens osv.....herefter skriver den som altid "no medium....."
Jeg formoder, at det er D drevet den refererer til.....herefter bliver skærmen sort/lilla og intet sker......
Maskine: Packard Bell IXTREME X6512
Tastatur: Logitech UltraX Media Desktop.
Jeg bemærkede at den diode, der lyser kontinuerligt på "tastatur-sende-enheden" ikke lyser under opstart......
Jeg tænker om USB portene ikke er strømforsynede før senere i processen.....
Maskinen viser det sædvanlige opstartslogo, adgang til boot sekvens osv.....herefter skriver den som altid "no medium....."
Jeg formoder, at det er D drevet den refererer til.....herefter bliver skærmen sort/lilla og intet sker......
Maskine: Packard Bell IXTREME X6512
Tastatur: Logitech UltraX Media Desktop.
Jeg bemærkede at den diode, der lyser kontinuerligt på "tastatur-sende-enheden" ikke lyser under opstart......
Jeg tænker om USB portene ikke er strømforsynede før senere i processen.....
-
- Admin
Du kan prøve at aktiverer usb-emulering/legacy i BIOS. Ellers så prøv at holde venstre shift nede under opstarten. Det er lidt mystisk at GRUB eller Ubuntu til syndelande ikke vil fortsætte med det tastatur.
-
Tak for tips. Venstre shift har ingen effekt. USB Legacy er allerede "enabled" i BIOS, så bakken er lidt stejl lige nu...
-
- Admin
Var shift med et tastaturet hvor det fungere, prøv det og så vælg gendannelse og fjer det fungerende tastatur, så kan vi måske se fejlen.
-
Du har jo ret. Det nytter jo ikke at taste shift på det tastatur, der formodes ikke at fungere.........
Har nu lavet gentagne "opstarts" med begge tastaturer, samt også helt uden tastatur.
Faktisk er billedet det samme. Nogen gange, sådan ca. hver anden/tredie gang, kommer maskinen bare ikke længere end til den "mørk lilla" skærm helt i begyndelsen af opstarten.
Tak for hjælpen. Brug nu ikke mere tid på det. Jeg "løber" videre............
Har nu lavet gentagne "opstarts" med begge tastaturer, samt også helt uden tastatur.
Faktisk er billedet det samme. Nogen gange, sådan ca. hver anden/tredie gang, kommer maskinen bare ikke længere end til den "mørk lilla" skærm helt i begyndelsen af opstarten.
Tak for hjælpen. Brug nu ikke mere tid på det. Jeg "løber" videre............