Filer vindue i Ubuntu 1304 kan ikke to deles
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
Filer vindue i Ubuntu 1304 kan ikke to deles
Jeg kopierer til min telefon fra PC, det er bøvlet at jeg ikke kan to dele vinduet da menupunktet "vis" ikke findes længere. jeg skal rode for meget rundt for at kopiere selektivt det er ikke optimalt. Gnomecammandor kan ikke se min telefon.
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
Re: Filer vindue i Ubuntu 1304 kan ikke to deles
CTRL 2 er en anden måde at lave 2 filvinduer på.
Kan telefonen ikke vælges i drop down menuen oven over filvinduet i Gnome Commander ?
// Henning
Kan telefonen ikke vælges i drop down menuen oven over filvinduet i Gnome Commander ?
// Henning
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Virker ikke i 13.04 og heller ikke Crtl+2.zob skrev:F3
Er funktionen forsvundet?
Ja, Gnome-folkene har valgt at fjerne den i Gnome 3.6, som 13.04 er født med.
Der findes forskellige workaround, hvor man downgrader Nautilus til version 3.4
http://askubuntu.com/questions/285588/is-there-a-way-to-restore-nautilus-split-screen-f3-feature
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
- Redaktør
Nå for søren. Det har jeg slet ikke lagt mærke til. Jeg har ikke opgraderet den computer jeg sad ved.
Det var da en mærkelig beslutning gnome-udviklerne har truffet der. Hvorfor mon?
Det var da en mærkelig beslutning gnome-udviklerne har truffet der. Hvorfor mon?
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Begrundelsen er bl.a. at det ikke virker hensigtsmæssig på tablets!!!!
stra
-
Jeg har et hyr med at kopiere til min telefon, her ville to vinder gøre hyret mindre uhyrligt hvis man kan trykke sig ud sådan
Tablets og telefoner og TV skal da være Ubuntu i fremtiden. Jeg tror og håber på et produkt der respekterer folks datasikkerhed og behov for "sociale medier" (findes der ikke-sociale medier forresten?) På en tablet skal man jo også kunne kopiere til og fra en ekstern harddisk eller en telefon så argumentet er jo ikke så gennemtænkt. TO vinder er en fin ting så ser man til og fra (ligesom på julekort) Lige siden NOrton Commandors dage har jeg holdt at TO VINDUER. To workspaces kunne måske løse det - men næ nje, man kan ikke åbne "filer" to steder ... Ikke optimalt.
Gnomcommander ser ikke MTP baserede enheder men sikkert de andre så problemet er muligvis kun min fine nye telefon. (galaxy S til 1500 ny)
Tablets og telefoner og TV skal da være Ubuntu i fremtiden. Jeg tror og håber på et produkt der respekterer folks datasikkerhed og behov for "sociale medier" (findes der ikke-sociale medier forresten?) På en tablet skal man jo også kunne kopiere til og fra en ekstern harddisk eller en telefon så argumentet er jo ikke så gennemtænkt. TO vinder er en fin ting så ser man til og fra (ligesom på julekort) Lige siden NOrton Commandors dage har jeg holdt at TO VINDUER. To workspaces kunne måske løse det - men næ nje, man kan ikke åbne "filer" to steder ... Ikke optimalt.
Gnomcommander ser ikke MTP baserede enheder men sikkert de andre så problemet er muligvis kun min fine nye telefon. (galaxy S til 1500 ny)
-
- Redaktør
Hmm. Her er et lille billede fra Gnome hackfest med argumenter:
Løsningen til Finn kunne være at have to vinduer åbne. Bare tast CTRL+N i nautilus. Der er også tabs (CTRL+T).
Du forvirrer mig lidt ved at ønske to vinduer Finn. Det kan du jo altid få (CTRL+N).
Løsningen til Finn kunne være at have to vinduer åbne. Bare tast CTRL+N i nautilus. Der er også tabs (CTRL+T).
Du forvirrer mig lidt ved at ønske to vinduer Finn. Det kan du jo altid få (CTRL+N).
-
- IRC nickname: How to be me
Man kan også bare højreklikke og vælge åben i nyt vindue/åben i nyt faneblad
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Et klik med muse-hjulet på ikonet i Unity åbner også et nyt vindu for programmet. Trækker du vinduet til den ene side af skærmen vil den blive tilpasset til at tage 50% af skræmen, så på den måde kan du få de 2 vinduer til at ligge op af hin anden.
-
- IRC nickname: Martinjo84
Jeg savner nu godt F3 rigtig meget, Men jeg er også gammel Total Commander bruger
-
- Geografisk sted: Køge
Hvad med midnight commander?
Der er også nautilus patched: http://www.webupd8.org/2013/04/get-nautilus-34-features-back-in-ubuntu.html
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install mc
Der er også nautilus patched: http://www.webupd8.org/2013/04/get-nautilus-34-features-back-in-ubuntu.html
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg syndes også F3 var bedre end at have 2 viduere åben. Men mest af alt saver jeg at man kan taste det første af filnavnet og så finde filen på listen. I den nye version bruger den søge funktionen og søger i alle under mapper hvilket kan være noget så sløvt hvis man sider i en støre projekt mappe + der kommer et utal af irrelevante resultater.
-
min telefon har filer og mapper min PC har filer og mapper - kommunikationen mellem de to enheder er elendig. Det er samme linux baserede filstruktur . arguemterne for at afskaffe F3 funktionen virker på mig skråsikre kodefikserede jeg næsten arrogante. jeg vil have brugervenlighed. Jeg kan ikke overskue at skifte til Gnome et eller andet.
ny tråd denne gang om telefoner.
ny tråd denne gang om telefoner.