Installation af Ubuntu - igen igen.........

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Blackbird

Re: Installation af Ubuntu - igen igen.........

Indlæg af Blackbird »

Ovennævnte manual "Getting started with Ubuntu 12.04, Second Edition" af The Ubuntu Manual Team fik jeg ikke meget ud af. En noget overfladisk gennemgang, der mest af alt ligner noget, der i hast er skrevet om fra en tidligere version.

Hvad nu? Der findes angiveligt ikke en eneste ordentlig brugermanual, der med udbytte kan læses. Jeg kan i hvert fald ikke finde den. I øvrigt synes jeg stadig, at Ubuntu er uhyggeligt langsomt. Det er tungt og omstændeligt i forhold til Windows 7. Jeg må endnu en gang beklage og melde fra. Det er og bliver noget hjemmesløjd og jeg har endnu ikke set en eneste tig, der kan overbevise mig om, at styresystemet på nogen som helst måde skulle være bedre end Windows.

Jeg hænger på lidt endnu og forsøger stadig at finde en fornuiftig manual til 12.04.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

The Official Ubuntu Book var måske noget?
http://www.amazon.com/The-Official-Ubuntu-Book-Edition/dp/0133017605/ref=dp_ob_title_bk

Om det er "bedre" kommer nok også an på hvad man vil med det.
Blackbird

Indlæg af Blackbird »

Tak, jeg forsøger med den også ;-)
Blackbird

Indlæg af Blackbird »

"Opgraderede" til 12.10. Den virker utroligt meget hurtigere, og det er jo godt. Jeg hænger på endnu. Måske skulle jeg bare lade være med at rode for meget med det sent om aftenen ;-)
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Husk at installere yderligere drivere hvis du har et amd eller nvidia grafikkort
Blackbird

Indlæg af Blackbird »

Ja tak - jeg har efterhånden vænnet mig til de der ting, der bare SKAL gøres :-)
Blackbird

Indlæg af Blackbird »

Arbejder indædt videre og ser efterhånden mange fine muligheder i Ubuntu. For kort tid siden glemte jeg helt faktisk, at jeg arbejdede i Ubuntu, og så må det vel gå ganske godt.

Et konkret problem: Flash er meget langsomt i Chrome.

Jeg ved at problemt er diskuteret til hudløshed, og jeg har også prøvet næsten alt, hvad jeg har mødt af løsninger, men har ikke fundet noget brugbart endnu. Har på skiftet deaktiveret de 2 Flash versioner i Chrome (chrome:plugins), men resultatet er nedslående. Enhver for for Flash er meget langsomt.

Er der mon et trick, jeg har overset?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Prøv at slå hardware acceleration til og fra i Flash. Er det med animationer eller videoer den er lagsom? Hvilket grafikkort har du?
Blackbird

Indlæg af Blackbird »

1. Kun med animationer

2. Ja - har forsøgt med hardware acceleration til og fra. Kan ikke registrere nogen forskel.

3. GeForce 8600 GS.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Hardware acceleration omhandler også mest video, hvilken side er det der giver dig problemer? Er det det samme hvis du prøver med flash i firefox?
Blackbird

Indlæg af Blackbird »

Siden, der giver mig problemer er et online strategi spil, der dels kører via Facebook, dels kører selvstændigt. Det er ligemeget, hvilken indgang til spillet, jeg bruger.

Har netop prøvet med Firefox, men også der foregår alt i slowmotion.

Jeg vill godt acceptere, at det er mit grafikkort, der jo ikke er verdens hurtigste. Problemet er bare, at alt kører flydende på Win 7 siden, og det gjorde det også i sin tid med Win XP.

Det må jo så være noget andet. Mistanken falder naturligt på driveren. Når jeg checker yderligere drivere er resultatet som vist på vedhæftede screendump. Er det mon den forkerte driver? Jeg antog, at den øverste var den seneste. Måske burde jeg bruge den i midten?

P.S. Skærmbillede m.v. er i øvrigt lavet i Ubuntu, så jeg begynder da at få lidt greb om tingene ;-)

Ups - Skærmbillede fra 2013-02-16 08:05:27.png er et ugyldigt filnavn. Prøver lige igen...............
Vedhæftede filer
Tror filnavnet var for langt. Skærmdump yderligere drivere.
Tror filnavnet var for langt. Skærmdump yderligere drivere.
test.png (138.53 KiB) Vist 164 gange
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg vil råde dig til at bruge den der slutter på 310 men jeg tror desværre ikke det løser problemet med dit spil
Blackbird

Indlæg af Blackbird »

OK, jeg prøver. Tak - ellers er det også til at leve med :-)