Sort skærm **hjælp***
-
- IRC nickname: omel
Sort skærm **hjælp***
Hej
Er der en der kan hjælpe mig jeg har søgt og fundet mange løsninger på dette problem men ingen har virket indtil videre.
mit setup er en medieplayer med Intel I3 preocessor og dennes grafik med windows7 og en partion til Ubuntu, en pioneer sorrund receiver og en panasonic plasma skærm
tilslutninger er via HDMI som starter i medieplayer -> receiver -> plasma skærm
under windows7 virker det setup perfekt men når jeg vil prøve at installere ubuntu fra en usb nøgle når jeg ikke langt og ender med en sort skærm, men hvis jeg går uden om receiveren så har jeg ingen problemer alt virker
hvordan løser jeg problemet så den går via receiver ???
Håber en kan hjælpe er ved at opgive håbet )
Mvh
Omel
Er der en der kan hjælpe mig jeg har søgt og fundet mange løsninger på dette problem men ingen har virket indtil videre.
mit setup er en medieplayer med Intel I3 preocessor og dennes grafik med windows7 og en partion til Ubuntu, en pioneer sorrund receiver og en panasonic plasma skærm
tilslutninger er via HDMI som starter i medieplayer -> receiver -> plasma skærm
under windows7 virker det setup perfekt men når jeg vil prøve at installere ubuntu fra en usb nøgle når jeg ikke langt og ender med en sort skærm, men hvis jeg går uden om receiveren så har jeg ingen problemer alt virker
hvordan løser jeg problemet så den går via receiver ???
Håber en kan hjælpe er ved at opgive håbet )
Mvh
Omel
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Sort skærm **hjælp***
Hvad er reciveren? Hvilket grafikkort er der i maskinen?
-
hej
min reciever er en pioneer Sc-lx81 og grafikkortet er det indbygget på bundkortet intel h67gd, intel processor graphics 2000
min reciever er en pioneer Sc-lx81 og grafikkortet er det indbygget på bundkortet intel h67gd, intel processor graphics 2000
-
- Admin
Kan du få et billed fra den hvis du slutter en skærm til via DVI eller DisplayPort?
-
har desværre ingen af disse kabler så jeg kan afprøve dette
-
er de den eneste mulighed for st få hul igennem køber jeg gerne et displayport til hdmi kabel
-
- Admin
HDMI burde normal virke fint. Jeg har aldrig prøvet DisplayPort, men har set eksempler på maskiner hvor kun DVI porten virkede. Jeg ved dog ikke om det er her dit problem ligger så jeg vil ikke råde dig til at købe de kabler før det er testet om det vil hjælpe.
Prøv at starte Ubuntu i gendannelsestilstad (ved at holde venstre shift nede mens computere tændes) og se om du kan få et skærm billed der.
Prøv at starte Ubuntu i gendannelsestilstad (ved at holde venstre shift nede mens computere tændes) og se om du kan få et skærm billed der.
-
- Admin
Hov jeg tror jeg sover lidt, du skriver jo det virker fint hvis du slutter HDMI direkte til skærmen. Prøv at installere Ubuntu og se om de så virker med reciveren der efter. Eventuelt kan du også prøve at skifter kablerne i mens computeren er tændt.
-
alt det har jeg prøvet uden resultat hvergang den når til den grafiske del går den i sort
-
- Admin
Også hvis du starter i failsafeX?
-
det har jeg ikke prøvet har du andre ting jeg kan prøve
jeg har kun prøvet nomodeset og alle mulige indstillinger for xorg.conf
jeg har kun prøvet nomodeset og alle mulige indstillinger for xorg.conf
-
- Admin
prøv om du kan få en terminal ved at trykke ctrl+alt+f1, måsk samtidig med at du køre nomodeset.
-
AJenbo skrev:Også hvis du starter i failsafeX?
kan du beskrive hvordan jeg gør dette
-
- Admin
Når du starter i gendannelsestilstan burde det være et af valgene i den tekst menu du får først det grafiske system starter.
-
ikke den menu jeg får tror jeg gør noget forkert jeg vælger i grub menuen med oversigten over styresystemer
avanceret og vælger der efter genoprettelse tilstand nr 2 på listen, så får jeg en lille menu efter et stykke tid men der er failsave ikke på?
avanceret og vælger der efter genoprettelse tilstand nr 2 på listen, så får jeg en lille menu efter et stykke tid men der er failsave ikke på?