12.04 vil ikke starte op

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Dani
IRC nickname: Dani
Geografisk sted: Rødovre

12.04 vil ikke starte op

Indlæg af Dani »

Jeg havde et virkende 12.04 men pludselig blev harddisken undersøgt for fejl, og der blev fundet en fejl, jeg trykkede på "F" for at reparere den. Nu kan jeg ikke starte Ubuntu op, der kommer et opstarts vindue i sort-hvid hvor jeg ikke kan flytter op-ned med piletasterne. Hvordan kommer jeg videre?
buddig
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: 12.04 vil ikke starte op

Indlæg af buddig »

Dani skrev:Jeg havde et virkende 12.04 men pludselig blev harddisken undersøgt for fejl, og der blev fundet en fejl, jeg trykkede på "F" for at reparere den. Nu kan jeg ikke starte Ubuntu op, der kommer et opstarts vindue i sort-hvid hvor jeg ikke kan flytter op-ned med piletasterne. Hvordan kommer jeg videre?

For et par dage siden opgraderede jeg min stationære fra 11.04 til 12.04.
Jeg tog først backup af min hjemmemappe.
Derefter satte jeg 12.04 installations CD'en i, og til min store overraskelse spurgte den, om jeg ville installere,
og forsøge at beholde mine data og installerede prgrrammer i det omfang, det var muligt.
Det valgte jeg, og først var alle de gamle programmer væk, men efter at den havde kørt alle opdateringer,
var de der igen, og dataene var der også. :)
Sådan kan det gøres, men måske findes der en smartere løsning uden at geninstallere totalt.
// Henning
ActionpackedPIVII
IRC nickname: steffen

Indlæg af ActionpackedPIVII »

Er ikke helt sikker på hvad det er for en skærm du kommer frem til, men ser du nogensinde ubuntu splash skærmen (Den med lilla baggrund og der står Ubuntu med små prikker nedenunder der indikerer at der loades) ?
Dani

Indlæg af Dani »

ActionpackedPIVII skrev:Er ikke helt sikker på hvad det er for en skærm du kommer frem til, men ser du nogensinde ubuntu splash skærmen (Den med lilla baggrund og der står Ubuntu med små prikker nedenunder der indikerer at der loades) ?

Nej, jeg ser aldrig ubuntu splash skærmen
Dani

Indlæg af Dani »

Det er GNU GRUB skærmen jeg kommer til. Den fryser og jeg kan ikke flytte markøren med piletasterne, og der kommer heller ikke en tæller nederst der så starter automatisk ved manglende valg :-(
Vedhæftede filer
GNU GRUB
GNU GRUB
IMAG1745.jpg (1.1 MiB) Vist 176 gange