Radeon HD 7670 er en generation nyere end det andet kort og jeg ved hvert fald at der ikke er indbygget understøttelse i 12.10 uden man installere AMD driveren, problemet kan muligvise godt relatere her til, men nu ser vi lige hvordan det går hvis du først afinstallere den.
Fejlen du får er pga. harddisken er skrive beskyttet når man starter i gendannelsestilstand, der burde være et punkt i menuen der handler om at gen-montere drevet i skrive tilstand, men jeg kan ikke lige huske hvad det heder. Når du vælger root kan du komme tilbage til menuen ved at skrive exit.
Opgradering til 12.10 giver problemer
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
-
Re: Opgradering til 12.10 giver problemer
I menuen er der en stribe punkter. Det eneste jeg kan se, der handler om filsystemet, er: fsck Tjek alle filsystemer.
Jeg må nok montere manuelt? Det må jeg se, om jeg kan finde ud af
Jeg må nok montere manuelt? Det må jeg se, om jeg kan finde ud af
-
Argh. Geninstaller Grub gør det. Men her går maskinen også kold:
/dev/sda5: clean, 358150/12255232 files, 10539428/49005568 blocks
/dev/sda5: clean, 358150/12255232 files, 10539428/49005568 blocks
-
Den kunne jeg ikke lige greje. Men!
Jeg kiggede i BIOS og der er der en indstilling, hvor man vælger Primært skærmkort. Da jeg skiftede tilstand, kunne jeg pludselig boote igen. Derefter afinstallerede jeg NVidia driverne og nu kører det, uanset, hvad der står i BIOS.
Omkostningen ved af afinstallere NVIDia driverne er, at mine dual skærme ikke fungerer ordentligt længere. Den ene er lodret og det kan jeg ikke indstille direkte i Ubuntu. Jeg mener, jeg har kæmpet med det før og der var løsningen at installere NVidia driverne...
Nå - men nu er jeg kørende igen og endda med 12.10.
Tak for hjælpen
Jeg kiggede i BIOS og der er der en indstilling, hvor man vælger Primært skærmkort. Da jeg skiftede tilstand, kunne jeg pludselig boote igen. Derefter afinstallerede jeg NVidia driverne og nu kører det, uanset, hvad der står i BIOS.
Omkostningen ved af afinstallere NVIDia driverne er, at mine dual skærme ikke fungerer ordentligt længere. Den ene er lodret og det kan jeg ikke indstille direkte i Ubuntu. Jeg mener, jeg har kæmpet med det før og der var løsningen at installere NVidia driverne...
Nå - men nu er jeg kørende igen og endda med 12.10.
Tak for hjælpen
-
- Admin
?!?!?? Nvidia driver, men du har jo AMD grafikkort? Det to kan ikke køre sammen, i bedste fald har Nvidia driveren ingen inflydelse og du ryger tilbage på den indbyggede Radeon driver.
-
Jeg mente AMD/ATI Driveren. Jeg roder altid de 2 producenter sammen.
Min ATI driver gjorde, at jeg kunne have 2 skærme, og den ene lodret.
Min ATI driver gjorde, at jeg kunne have 2 skærme, og den ene lodret.
-
- Admin
Ok, godt det er blevet løst