Eye-Fi Sandisk 8GB program til ubuntu 12.04 - 64bit

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Eye-Fi Sandisk 8GB program til ubuntu 12.04 - 64bit

Indlæg af Spotten »

Hej.

Jeg har lige købt et Eye-FI 8GB kort til mit Go Pro Hero 2 action kamera, og jeg vil med dette lave en timelapse over 6 måneder hvor den tager 1 stk 11MP billede fuld format, dvs. 1920x1080@170 FOV (vidvinkel) hvert 15 minut.

Jeg leder efter et program der enten kan dette da jeg ikke er sikker på hvordan det fungere med kameraet helt, altså om det selv sørger for at sende billederne til ens PC (valgfri mappe / valgfri harddisk) når kortet er ved at være fyldt op, for hvis kortet ikke fungere som jeg mener det gør, så vil den jo stoppe timelapsen efter kort tid da 11MP billeder fylder en del.

Som sagt, jeg skal blot bruge et program der kan det samme (mere eller mindre), som det program der følger med Sandisk Eye-Fi kortet, som jo altid kun virker på Windows eller MAC OS X.

Jeg har haft kortet med nede hos en ven blot for at se om jeg kunne snyde det ved at sætte det op på hans maskine og så gemme min net-adresse (Wifi), som den skal bruge fremover, men sætter jeg kortet i min maskine, så popper det frem som et USB drev hvor der blot ligger filer til at installere/hente denne software der kræves for at bruge det og sætte det op, som selvfølgelig ikke er til linux (Ubuntu 12.04 LTS 64bit).

På forhånd mange tak.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Eye-Fi Sandisk 8GB program til ubuntu 12.04 - 64bit

Indlæg af AJenbo »

Hvis du tilgår kortet som SD kort vil det kun være nettop et SD kort. For at tilgå den intelligente del skal du tilgå det via netværket. Har du ikke en Windows, Android eller ligende du kan bruge til at sætte det op med?
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Hvis du tilgår kortet som SD kort vil det kun være nettop et SD kort. For at tilgå den intelligente del skal du tilgå det via netværket. Har du ikke en Windows, Android eller ligende du kan bruge til at sætte det op med?

Det er afprøvet med at sætte det op via Windows 7, men det findes stadig som et SD kort på min Ubuntu maskine.

Jeg kommer lige i tanke om, jeg har jo ikke trådløst net i min stationære, måske derfor jeg ikke kan se det! DOH! :D

Må lige få bestilt mig et trådløst netkort, så må jeg se om det virker! :)
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Jeg mener slet ikke kortet skal slet ikke sættes i computeren.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Spotten skrev:Hej.

Jeg har lige købt et Eye-FI 8GB kort til mit Go Pro Hero 2 action kamera, og jeg vil med dette lave en timelapse over 6 måneder hvor den tager 1 stk 11MP billede fuld format, dvs. 1920x1080@170 FOV (vidvinkel) hvert 15 minut.

Den her dims er måske noget?
Der står at der er support for Linux (det er egentlig kun et seriel port kabel der i den ene ende passer til GoPro og i den anden ende USB.
http://www.appliedlogiceng.com/index_files/Page1039.htm

Spotten skrev:Jeg leder efter et program der enten kan dette da jeg ikke er sikker på hvordan det fungere med kameraet helt, altså om det selv sørger for at sende billederne til ens PC (valgfri mappe / valgfri harddisk) når kortet er ved at være fyldt op, for hvis kortet ikke fungere som jeg mener det gør, så vil den jo stoppe timelapsen efter kort tid da 11MP billeder fylder en del.

Som sagt, jeg skal blot bruge et program der kan det samme (mere eller mindre), som det program der følger med Sandisk Eye-Fi kortet, som jo altid kun virker på Windows eller MAC OS X.

Med det overnævnte adapterkabel kan du styre dit GoPro kamera via en seriel port, hvilket Linux er født helt fra 1. version af Linux.

Det skulle ikke undre mig at der er en pakke med noget software, der kan snakke GoPro'sk.
Billederne ligger så på dit SD-kort og du henter så billederne ved at sætte SD-koret ind i f.eks. en USB til SD-kort adapter, og Ubuntu vil så åbne en filbrowser, hvorfra du kan kopiere billederne og så slette kortet for filer, så du kan tage flere billeder med dit GoPro kamera.

Du kunne i stedet også have brugt et webcam.
Der findes pakker med programmer der kan tage et billede fra et webcamera efter noget tid.

/Lars

Edit: Jeg har kigget i softwareudviklerguiden, hvor der står FTDI, så de bruger en FTDI USB til seriel port chip (som ikke kræver firmware, eller noget som helst specielt ud over +5 Volt via USBs 5 volt forsyning).
Det er som standard inkluderet i linux kernen, så Ubuntu vil omgående genkende din GoPro adaptor som en FTDI USB til seriel port adaptor, så snart du tilslutter den til din Linux box, og vil automatisk oprette en seriel port device fil til den, typisk /dev/USB0 så vidt jeg lige husker det.

Der står nogle kommandoer til hvordan du får kameraet i gang med 2 AT kommandoer. Hvordan AT kommandoerne til at gøre noget spændende (tage billeder og den slags - ved jeg ikke - for det stod der ikke noget om)
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Bonus!
GoPro kan (med en hardware boks du skal købe ført) programmeres til selv at tage et billedede hvert 15 minut.

Manual her: http://cam-do.com/manuals/TimeControlManual.html
Det er omkring videoen at der står noget med 15 minutter

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Jeg mener slet ikke kortet skal slet ikke sættes i computeren.

Det står der i den medfølgende guide! :) Da jeg satte det til min vens maskine lå der også nogle setup filer på som downloadede og installerede et program på hans maskine, og det så ud til at virke fint.
Spotten

Indlæg af Spotten »

lath skrev:
Spotten skrev:Hej.

Den her dims er måske noget?
Der står at der er support for Linux (det er egentlig kun et seriel port kabel der i den ene ende passer til GoPro og i den anden ende USB.
http://www.appliedlogiceng.com/index_files/Page1039.htm

Spotten skrev:Jeg leder efter et program der enten kan dette da jeg ikke er sikker på hvordan det fungere med kameraet helt, altså om det selv sørger for at sende billederne til ens PC (valgfri mappe / valgfri harddisk) når kortet er ved at være fyldt op, for hvis kortet ikke fungere som jeg mener det gør, så vil den jo stoppe timelapsen efter kort tid da 11MP billeder fylder en del.

Med det overnævnte adapterkabel kan du styre dit GoPro kamera via en seriel port, hvilket Linux er født helt fra 1. version af Linux.

Det skulle ikke undre mig at der er en pakke med noget software, der kan snakke GoPro'sk.
Billederne ligger så på dit SD-kort og du henter så billederne ved at sætte SD-koret ind i f.eks. en USB til SD-kort adapter, og Ubuntu vil så åbne en filbrowser, hvorfra du kan kopiere billederne og så slette kortet for filer, så du kan tage flere billeder med dit GoPro kamera.

Du kunne i stedet også have brugt et webcam.
Der findes pakker med programmer der kan tage et billede fra et webcamera efter noget tid.

/Lars

Edit: Jeg har kigget i softwareudviklerguiden, hvor der står FTDI, så de bruger en FTDI USB til seriel port chip (som ikke kræver firmware, eller noget som helst specielt ud over +5 Volt via USBs 5 volt forsyning).
Det er som standard inkluderet i linux kernen, så Ubuntu vil omgående genkende din GoPro adaptor som en FTDI USB til seriel port adaptor, så snart du tilslutter den til din Linux box, og vil automatisk oprette en seriel port device fil til den, typisk /dev/USB0 så vidt jeg lige husker det.

Der står nogle kommandoer til hvordan du får kameraet i gang med 2 AT kommandoer. Hvordan AT kommandoerne til at gøre noget spændende (tage billeder og den slags - ved jeg ikke - for det stod der ikke noget om)

Jeg tror du misforstår mig lidt, ellers har jeg ikke forklaret mig godt nok, men jeg vil jo have mit "Eye-Fi" kort skal sende billederne automatisk over mit trådløse netværk hjemme og optagelsen foregår også hjemme (indenfor rækkevidde), og det skal være en optagelse på op til 3-6 måneder, med 1 x 11MP billede pr. 15 min, og det skal derfor gemmes på min PC`s harddisk(e) da Go Pro Hero 2 "kun" tager SDHC, dvs. maks 32GB, det er jo ikke nok, desværre.

Jeg ved det har en Wi-fi Back pac også, den skal jeg nemlig også have, samt remoten, og der skulle komme et program i 2012 til Android hvor man kan streame direkte fra kamera til mobil f.eks, og dette "SD Wifi" kort jeg har købt, er KUN købt med henblik på 110% trådløs overførsel mellem PC og kamere, gider ikke skifte kort og batterier osv, så det bliver med dette "skeleton" hus som gør man kan smide direkte strøm til det via PC`en som så skal køre når kameraet kører.

Jeg ved godt du kan få en masse webcams der kan en masse knald, men jeg vil også bruge dette til andre ting, f.eks mountainbiking, så det er meget godt til prisen og når man tænker på alt det man kan udbygge det med.

Så ja, ved ikke helt om vi snakker forbi hinanden?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Det tror jeg ikke, jeg har i hvert fald ikke nævnt noget om webcam eller at have kortet siddende i andet end dit kamera.

Kan du ik' vise en liste over alle filer der ligger på det kort, inklusive skjulte.

Har du i øvrigt prøve at installere programmet i wine?
Spotten

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Det tror jeg ikke, jeg har i hvert fald ikke nævnt noget om webcam eller at have kortet siddende i andet end dit kamera.

Kan du ik' vise en liste over alle filer der ligger på det kort, inklusive skjulte.

Har du i øvrigt prøve at installere programmet i wine?

Det ved jeg godt, men det var det en anden der gjorde! ;-)

Jeg kan prøve, men vil ikke love jeg finder noget! :-)

Jeg har lige prøvet at installere denne fil med Wine, det virkede ikke, desværre, nu vil jeg prøve at skaffe Windows 7 og så lave en virtuel maskine! Lorteprogrammer, hvorfor kan de ikke fatte vi også gerne vil have tingene virker til vores system!