Hej forum.
Jeg skriver da jeg overvejer at skifte til Linux, istedet for Windows. Jeg har bare et problem at på min uddannelse skal vi tegne i revit, vi laver også en del powerpoints og sådan. Men spørgsmålet er om der er nogen som helst måde jeg kan kører revit på hvis jeg installere Linux. Der er et par stykker der kører Mac og de bruger et program parallels tror jeg det hedder. Er der noget lignende eller hvad kan jeg gøre.
Mvh Jesper Frederiksen
Revit architecture 2013
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Revit architecture 2013
Zeiko skrev:Hej forum.
Jeg skriver da jeg overvejer at skifte til Linux, istedet for Windows. Jeg har bare et problem at på min uddannelse skal vi tegne i revit, vi laver også en del powerpoints og sådan. Men spørgsmålet er om der er nogen som helst måde jeg kan kører revit på hvis jeg installere Linux. Der er et par stykker der kører Mac og de bruger et program parallels tror jeg det hedder. Er der noget lignende eller hvad kan jeg gøre.
Mvh Jesper Frederiksen
Hej og velkommen til Ubuntu Denmark loco team.
Vi er en forening, og er ikke hyret af Canonical til at lave support. Canonical er det sydafrikanske firma, som laver Ubuntu.
Vi er nogle stykker her på forum som yder gratis support på Ubuntu relaterede ting på dansk i vores fritid.
Jeg kender ikke noget til revit og ville vælge at have en Windows imens du går på skolen, og så bruge en Ubuntu Wubi installation. Nogle har ikke grafikhardware til de 3D grafikkrav Ubuntu stiller, men så er der Xubuntu, og skal det være endnu mere letvægt, så har vi Lubuntu.
Der er en Ubuntu guide her for Ubuntu "Precise Pangolin" 12.04: http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Precise
Du har 2 muligheder for installation af Ubuntu (*):
1)
Meget nemt:
Den første mulighed hedder Wubi.
Det er en måde hvor Ubuntu installeres på samme måde som et Windows program.
Ubuntu er ikke et program, men et styresystem som Windows også er (men de 2 styresystemer er ikke ens), så når windows er startet op kan du så starte Ubuntu ved at trykke på en Ubuntu knap: Der så skulle ske det at Windows lukker ned og Ubuntu startes op.
Wubi ligger på installationscden der kommer fra fimaet Canonical der laver Ubuntu.
Du skal starte Wubi.exe inde fra Windows så giver resten sig selv.
Du afinstaller en Ubuntu Wubi installation ved at fjerne Ubuntu i tilføj/fjern programmer.
Der er en engelsk Wubi guide her fra Canonical: https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide
2)
Lidt sværere:
Du kan køre de 2 systemer i dual-boot tilstand.
Jeg anbefaler at du bruger wubi, så du kan teste ubuntu af på en sikker måde, og stadig have en Windows der virker.
På et senere tidspunkt når du er færdig med din skole kan du vælge at installere Ubuntu sådan mere permanent, hvis du bliver glad for Ubuntu.
Vil du dual-boote har guiden jeg har nævnt herover noget om hvordan det gøres:
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Precise_Installation#Dual-Booting_Windows_and_Ubuntu
(*)
: du har faktisk en 3 også: Lad Ubuntu overtage hele harddisken, som sletter Windows, sletter alle windows programmer (og sletter alle evt Windows malware), sletter alle dokumenter, og sletter alle data filer.
Det er nok en ret så drastisk, når du nu er afhængig af windows til at køre revit windows programmet.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags