Ubuntu (eller andet) på en Zotac Zbox Nano VD01 Plus

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
wazzadaya

Re: Ubuntu (eller andet) på en Zotac Zbox Nano VD01 Plus

Indlæg af wazzadaya »

AJenbo skrev:Generelt er det ikke nødvendigt selv at installere drivere med Linux. De kommer normalt indbygget i kernen.
Skal der ekstra drivere til kan de oftest aktiveres fra programmet yderligere driver.

Hvad får du ved denne kommando :
rfkill list all

Intet output.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

wazzadaya skrev:02:00.0 Network controller [0280]: Ralink corp. Device [1814:3290]

Ok Ubuntu har identificeret dit Trådløse netværks kort som et Ralink kort, men kender ikke modellen. Prøv at installere denne driver:
http://ubuntu.cirrus7.com/rt3290-dkms_0.2cirrus7_all.deb
(du skal muligvis højre klikke på linket og vælge gem for at din browser gemmer .deb filen)

Ellers ser den her også lovende ud:
http://linuxforums.org.uk/index.php?topic=10422.msg77664;PHPSESSID=4tilq441s35ggg7j1obnjimcc3#msg77664
wazzadaya

Indlæg af wazzadaya »

AJenbo skrev:
wazzadaya skrev:02:00.0 Network controller [0280]: Ralink corp. Device [1814:3290]

Ok Ubuntu har identificeret dit Trådløse netværks kort som et Ralink kort, men kender ikke modellen. Prøv at installere denne driver:
http://ubuntu.cirrus7.com/rt3290-dkms_0.2cirrus7_all.deb
(du skal muligvis højre klikke på linket og vælge gem for at din browser gemmer .deb filen)

Ellers ser den her også lovende ud:
http://linuxforums.org.uk/index.php?topic=10422.msg77664;PHPSESSID=4tilq441s35ggg7j1obnjimcc3#msg77664

Den nederste løsning virkede indtil jeg genstartede, som der også nævnes på omtalte side. Dog virker løsningsforslaget til dette ikke. Kommandoen "gedit" eksisterer ikke - filen der skal ændres i findes dog.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Gedit kan installeres fra pakke arkivet, men du kan også bruge den ikke grafiske nano i stedet. Jeg kender desværre ikke lubuntu godt nok til at sige hvad dens grafiske text editor heder.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:Gedit kan installeres fra pakke arkivet, men du kan også bruge den ikke grafiske nano i stedet. Jeg kender desværre ikke lubuntu godt nok til at sige hvad dens grafiske text editor heder.

Den hedder leafpad, så gedit skal bare erstattes med leafpad.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
wazzadaya

Indlæg af wazzadaya »

Det virkede som nævnt indtil jeg genstartede. Nu kan jeg så ikke få det til at virke igen. Jeg har prøvet at geninstallere, men det hjælper ikke. Jeg får dog også fejl ved "sudo modprobe rt3290sta" - det gjorde jeg ikke første gang. Der skrev den ikke noget.

FATAL: Error inserting rt3290sta (/lib/modules/3.2.0-32-generic/updates/dkms/rt3290sta.ko): Invalid module format
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

wazzadaya skrev:Det virkede som nævnt indtil jeg genstartede. Nu kan jeg så ikke få det til at virke igen. Jeg har prøvet at geninstallere, men det hjælper ikke. Jeg får dog også fejl ved "sudo modprobe rt3290sta" - det gjorde jeg ikke første gang. Der skrev den ikke noget.

FATAL: Error inserting rt3290sta (/lib/modules/3.2.0-32-generic/updates/dkms/rt3290sta.ko): Invalid module format

Der er lige kommet en kerne i arkiverne, så har du opdateret uden at genstarte kan der godt ske nogle mærkværdigheder er min erfaring.

Du kan heller ikke indsætte en device driver 2 gange i træk.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
wazzadaya

Indlæg af wazzadaya »

lath skrev:
wazzadaya skrev:Det virkede som nævnt indtil jeg genstartede. Nu kan jeg så ikke få det til at virke igen. Jeg har prøvet at geninstallere, men det hjælper ikke. Jeg får dog også fejl ved "sudo modprobe rt3290sta" - det gjorde jeg ikke første gang. Der skrev den ikke noget.

Der er lige kommet en kerne i arkiverne, så har du opdateret uden at genstarte kan der godt ske nogle mærkværdigheder er min erfaring.

Du kan heller ikke indsætte en device driver 2 gange i træk.

/Lars

Jeg lod det indbyggede opdaterings-program opdatere uden at genstarte inden hvis det er det du hentyder til.

Men hvad gør jeg herfra?
wazzadaya

Indlæg af wazzadaya »

Ingen løsning?