Jeg har netop købt en Acer predator G 3610, og vil i den forbindelse installere Ubuntu 12.04 på. Jeg er dog løbet ind i nogle problemer.
Når jeg sætter installations disken, i kommer der en slags dos skærm med tre muligheder, ikke den normale Ubuntu installations skærm. De tre muligheder er try Ubuntu, install Ubuntu, eller tjek disk for errors. Jeg har så valgt Install, hvilket resulterer i at computeren kører i omkring ti minutter, og virker så til at gå i stå. Jeg har ladet den stå over to timer, men intet sker. Hvis nogen har noget information der kan hjælpe mig, vil jeg være meget taknemmelig.
Computer info.
Intel core I5 processor 2320
6 GB DDR3 memory
NVIDIA GeForce GTX550Ti grafikkort
Installations problemer
-
- IRC nickname: pollute
- Geografisk sted: Århus
Installations problemer
Min computer er en Acer Predator G3610
-
- IRC nickname: How to be me
Re: Installations problemer
har du prøvet "try ubuntu"? og hvis det lykkes så se hvordan harddisken er partioneret?
Når lejligheden byder sig.
-
How to be me skrev:har du prøvet "try ubuntu"? og hvis det lykkes så se hvordan harddisken er partioneret?
Jeg har prøvet try Ubuntu, med samme resultat. Jeg glemte at skrive at inden de tre valgmuligheder kommer, er der en tekst der lyder således "Prefix not set".
Har også lavet en søgning på google, hvor der kom en ny bios. Jeg prøvede at installere denne bios, men lige lidt hjalp det.
-
Jeg har v med hjælp fra det internationale forum løst problemet. Det viste sig at min computer havde noget der hed UEFI firmware. Det gør at grubben i Ubuntu ikke kan starte op. Det blev løst ved at trykke på "c", ved opstart. Man får så en kommando linje hvor der skal tilføjes "nomodeset".
linux /casper/vmlinux file=/cdrom/presseed/ubuntu.seed boot=casper quiet splash nomodeset -- initrd /casper/initrd.12
Man kan nu prøve Ubuntu, men ved genstart vil man skulle gøre dette igen. Jeg brugte derfor boot repair til at ændre grub options. Her skulle jeg ændre kernel options til nomodeset. Herefter kan jeg installere Ubuntu.
Jeg har reporteret problemet på Launchpad, og prøver i øjeblikket den nye kernel for at se om det er lavet.
linux /casper/vmlinux file=/cdrom/presseed/ubuntu.seed boot=casper quiet splash nomodeset -- initrd /casper/initrd.12
Man kan nu prøve Ubuntu, men ved genstart vil man skulle gøre dette igen. Jeg brugte derfor boot repair til at ændre grub options. Her skulle jeg ændre kernel options til nomodeset. Herefter kan jeg installere Ubuntu.
Jeg har reporteret problemet på Launchpad, og prøver i øjeblikket den nye kernel for at se om det er lavet.