skærmproblemer efter installering af 12.04

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Lars Wohlert
IRC nickname: Lars W

skærmproblemer efter installering af 12.04

Indlæg af Lars Wohlert »

Efter installering af 12.04 på min stationære(windows på den anden del), bliver skærmen delt,så programsøjlen er i midten og det virker,som den højre 1/3 af skærmen er flyttet til ve. side af skærmen.Jeg kan godt bruge curseren overalt og det fungerer.Men alle skærmbilleder er jo delt
Når jeg starter i Linux 3.2.0-29-generic-pae genoprettelsestilstand,fungerer det fint.
Så vidt jeg kan se må jeg have misset noget under installationen,men hvad?
Min stationære er HP Pavilon fra 2011,P 6000 serien.Jeg installerede 10.04 i jan 2012 som dualboot med windows

NB jeg installerede 12.04 på i bærbare i maj 2012 uden problemer
mvh
Lars
Lars Wohlert
IRC nickname: Lars W

Re: skærmproblemer efter installering af 12.04

Indlæg af Lars Wohlert »

Problemet har løst sig selv,efter at jeg har installeret de anbefalede opdateringer.
men hvad årsagen var,er stadigt uklart
Hej Lars
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: skærmproblemer efter installering af 12.04

Indlæg af lath »

Lars Wohlert skrev:Problemet har løst sig selv,efter at jeg har installeret de anbefalede opdateringer.
men hvad årsagen var,er stadigt uklart
Hej Lars

Kan du ikke lige klikke på flueben knappen ud for det indlæg jeg har citeret? (kun du - som er opretter af tråden og redaktører og admins har den knap.)

Dit indlæg vil blive markeret som løst når du gør det, og dermed så vil alle andre ikke forgæves lige som mig kigge på din tråd, og konstatere at den er løst.

- og så i øvrigt velkommen her i forum :)

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags