xrand er bare for at finde en indstilling der virker med dine skræm. Bagefter skal den så gemmes i xorg.conf så den her der hver gang uden du skal skrive den.
Dette burte være denne der er sikrete på at give et billed, virker den ikke er jeg ikke helt sikker på hvordan vi får skærmen til at virke.
Tak for din hjælp og udholdenhed og tålmodighed. Også mange tak til Christian. Jeg vil være offline i det meste af denne uge, men regner med at bruge noget af denne tid til at anskaffe en ny skærm. Jeg betragter tråden som løst, men kan ikke her på morgenkvisten lige se, hvorledes/hvor man hakker emnet af. Burde der ikke være et 6. kvadrat til et flueben her nederst på siden? mbjornbak
mbjornbak skrev:Jeg betragter tråden som løst, men kan ikke her på morgenkvisten lige se, hvorledes/hvor man hakker emnet af.
Du skal bare trykke på V-knappen i det indlæg som har løst dit problem (eller evt. bare et af indlæggene i tråden)
"Von guten Mächten wunderbar geborgen erwarten wir getrost was kommen mag. Gott ist mit uns am Abend und am Morgen Und ganz gewiss an jedem neuen Tag" (Dietrich Bonhoeffer 1906-1945)
Denne tråd har formentlig nu en misvisende betegnelse. Mit udgangspunkt var imidlertid at søge hjælp/værktøjer til af afhjælpe/reparere en skærm, hvor billedet løb & løb og flimrede.
Efter flere forsøg og efter god hjælp her til at komme frem til en præcis stillingtagen til, hvad der mon egentlig var galt, måtte jeg resignere og anskaffede en ny og moderne skærm. Dette fordi anvisningerne her og hisset havde verificeret, at der absolut intet var galt med selve PC' en.
Skærmprodukter fra Elgiganten, Aldi & Føniks var med i opløbet. Priserne var 1.199, 1.099 og 659 kr.. Da der var tale om min reserve PC, valgte den billigste skærm, som ”anbefaler” en opløsning på 1366 x 768.
OG NU KØRER PC & SKÆRM EFTER ALLE KUNSTENS REGLER. Hvad skulle vi glade amatører gøre uden ubuntudanmark?