Kan ikke installer ubuntu ?
-
- IRC nickname: dgaa1991
- Geografisk sted: København SV
Kan ikke installer ubuntu ?
Hej ubuntu brugere. jeg kan ikke rigtigt få installeret ubuntu og jeg er helt sikker på det er en noob fail fra min side eller uvidenhed.
Jeg har brugt lile usb creator til at smide ubuntu 12.04 LTS 64-bit over på et kingston usb stick
når jeg så booter op på det og vælger installaler så ender jeg her og kan ikke komme videre end hertil :
det skal sige det er en asus k53br jeg har mig http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-k53br-sx027v-id-6725231.aspx
Jeg har brugt lile usb creator til at smide ubuntu 12.04 LTS 64-bit over på et kingston usb stick
når jeg så booter op på det og vælger installaler så ender jeg her og kan ikke komme videre end hertil :
det skal sige det er en asus k53br jeg har mig http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-k53br-sx027v-id-6725231.aspx
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Kan ikke installer ubuntu ?
Jeg skal lige undersøge det nærmere, men tidligere 64-bit udgaver kunne man ikke installere via usb, så jeg vil pt gætte på at problemet ligger der. Hvis du har en cd liggende, kan du jo prøve at brænde *.iso, og se om det ikke går bedre på den måde.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
ja det er jo så det største prblem har ikke lige en liggende men prøver lige at få fat på en her inden mandag.
tak for det hurtige svar
tak for det hurtige svar
-
- Admin
Det var da så lidt. Jeg henter lige en 64-bit, og ser om jeg kan få det startet via usb (det tvivler jeg på).
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Mine maskiner med 64 bit lubuntu på er installeret via usb-stick
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
okay . . . . jeg har fået installeret Ubuntu Igennem Wubi nu.
men jeg ønsker ikke rigtigt at køre en dual boot setup bare ubuntu 12.04 LTs
nå. da det så er sagt har jeg haft opdateret Ubuntu og efter opdateringen skulle jeg genstarte (self. som std.) Og efter det så starter ubuntu op med at vise en lilla skærm og derefter skifter den bare til sort/skærmen slukker og derefter sker der ikke mer ??????
er helt lost på hva der skal gøres nu :S
men self. det helt sore problem er stadig at installere det uden windows men jeg er temmelig sikker på det her problem vil komme op igen ;S
nå. da det så er sagt har jeg haft opdateret Ubuntu og efter opdateringen skulle jeg genstarte (self. som std.) Og efter det så starter ubuntu op med at vise en lilla skærm og derefter skifter den bare til sort/skærmen slukker og derefter sker der ikke mer ??????
er helt lost på hva der skal gøres nu :S
men self. det helt sore problem er stadig at installere det uden windows men jeg er temmelig sikker på det her problem vil komme op igen ;S
-
Det skal siges jeg hr fået opdateret ubuntu nu.
-
- IRC nickname: How to be me
dgaa1991 skrev:Det skal siges jeg hr fået opdateret ubuntu nu.
når du installere i wubi ligger ubuntu som et program i windows, hvis du kun vil have ubuntu på maskinen er der mindst fejlmuligheder hvis du brænder en live-cd med ubuntu på og vælger installer ubuntu på hele harddisken.
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg har selv kørt 12.04 64bit fra USB så det burde der ikke være problemer med. Billedet du har vedhæftet ser ud til at være opstarten af AMD grafikkortet, og der ser også udtil at være et Intel kort i maskinen? Er det noget du kan vælge imellem i BIOS?
Måske kan denne hjælpe
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2042349
Måske kan denne hjælpe
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2042349
-
- Admin
dgaa1991 skrev:okay . . . . jeg har fået installeret Ubuntu Igennem Wubi nu.
Jeg syntes lige at du skal overveje det godt, før at du helt sletter Windows. Du risikere nemt at få problemer, når der er bestemte programmer som skal bruges i undervisningen.
Som der allerede er nævnt i tråden, er det ikke en rigtig dualboot du nu har lavet, og jeg vil ikke anbefale en Wubi-install, til andet end at teste på.
-
altså igennem skolen kommer jeg kun til at bruge firstklass skolekom som jeg mener at der er en linux udgave af.
og jeg skal også bare have fundet en cd og se om det virker.
og jeg skal også bare have fundet en cd og se om det virker.
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Det er der, men den bliver ikke opdateret og udviklet på mere.dgaa1991 skrev:altså igennem skolen kommer jeg kun til at bruge firstklass skolekom som jeg mener at der er en linux udgave af.
Brug I stedet nyeste windows, installeret gennem Wine. Det virker betydelig bedre.
Og ellers kan man bruge sin telefons apps til firstclass. Det virker rigtig godt. (på Android telefoner, skal man skrive "otsw.skolekom.dk", istedet for "skolekom.dk" som servernavn, før at det virker.)
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
Kanonn mange taqk for tippet ang. First class.
Nåh. ubuntu er nu installeret bare med et andet program til at lave usb nøglen.
Unetbooting er blevet brugt istedet for lili livs usb creator.
Nåh. ubuntu er nu installeret bare med et andet program til at lave usb nøglen.
Unetbooting er blevet brugt istedet for lili livs usb creator.