Opsætning ignoreres

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
naucher
IRC nickname: naucher
Geografisk sted: Aabenraa

Opsætning ignoreres

Indlæg af naucher »

Hej!

Jeg har oplevet nogle gange, at indstillinger/opsætninger i programmer "falder af" efter nogen tid :cry:

Seneste eksempel:
Jeg har et "password-husker-program" ved navn "Revelation", som bl.a. har den egenskab at man kan kopiere både brugernavn og password til udklipsholderen på en gang.
Når man så skal indsætte disse data på en hjemmeside, taster man blot ctrl+v først i brugernavns-feltet og derefter ctrl+v igen i password-feltet. Dette fordi man i Revelation under "preferencies" har sat flueben i "also copy username when copying password"

MEN - MEN - MEN - på det seneste bliver dette ignoreret, og brugernavnet bliver ikke kopieret med - kun password.
Dette uanset at markeringen i Preferencies er sat - og ligelidt hjælper det om man fjerner markeringen og sætter den igen.

Hvorfor forsvinder den slags opsætninger?
Hvor bliver de af?
Hvordan får man Ubuntu til at acceptere at man har valgt disse opsætninger?

I min naivitet troede jeg, at den slags brugerfjendst opførsel var forbeholdt Windows, men desværre åbenbart ikke ...

PS: Når jeg i indledningen beklager mig over, at den slags oplevelser ikke er enestående, kan jeg henvise til tråden https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=15663 - som desværre ikke har affødt svar - end ikke forslag til svar :(
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger
Lenovo Thinkpad L15 (årg. 2023) | 16,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 23.10
Lenovo Thinkpad S540 (årg. 2014) | 8,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 22.04LTS
tormok
Geografisk sted: Danmark

Re: Opsætning ignoreres

Indlæg af tormok »

Har du overvejet om problemer kunne loses ved at opdatere Ubuntu, Revelation og Thunderbird til nyeste versioner?

Ved en hurtig sogning paa Google, kan jeg se, at Revelation i tidligere versioner af Ubuntu og Debian har haft de problemer du beskriver. De blev lost ved naeste versionsnummer af Ubuntu og Debian.
Compaq Presario C700 - Ubuntu 14.04 LTS 32-bit
Lenovo Thinkpad Edge E125 - Ubuntu 14.04 LTS 64-bit
naucher
IRC nickname: naucher
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Opsætning ignoreres

Indlæg af naucher »

Hej tormok

Ja, hvis man læser min signatur kan jo se, at jeg stadig kører på 11.04 - hvilket desværre ikke er udtryk for, at jeg ikke har fået opdateret min signatur - men derimod udtryk for, at jeg endnu ikke har fundet tid/energi til opdatering til 12.04LTS

Lad os håbe, at det vil løse mit problem :)
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger
Lenovo Thinkpad L15 (årg. 2023) | 16,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 23.10
Lenovo Thinkpad S540 (årg. 2014) | 8,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 22.04LTS