Audacity fejl: data forsvinder

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Audacity fejl: data forsvinder

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg har indspillet et foredrag på min PC - audacity danner en *.aup fil som linker til andre filer der indeholder lyd tror jeg. Foredraget er indspillet i 6 filer af cirka en times varighed, det skal bruges til undervisning, der er ikke copyright problemer. (Det er mig der underviser) Så har jeg komprimeret til MP3 - Når jeg så vender tilbage til min oprindelige *.aup fil så er der ikke længere en times foredrag som den oprindelige fil indeholdt, der er kun 1.53 minutter. Det gælder for alle filer der er komprimeret til mp3.

Datatab er jo ubehageligt, men jeg har trods alt mp3 filen, meningen var at finde den bedst mulige støjrensning på filerne. Derfor vil jeg gerne have *.aup filerne i deres oprindelige. Jeg tror at audacity har en lille fil i aup formatet som peger til andre filer der indeholder selve lyden.

Kan jeg få min opridnelige fil tilbage? Jeg skulle selvfølgelige have konvereteret til wave fil ikke mp3.

Forresten giver min android telefon ret gode indspilninger, muligvis bedre end PC (!!)
Kardemommeloven er en god ting.