Jeg vil gerne gøre brug af programmet smath.
Jeg bruger ubuntu 12.04 og har installeret mono.
Når jeg vil starte programmet via terminalen kommer den med følgende fejlmedelse
The assembly mscorlib.dll was not found or coud not be loaded.
It should have been installed in the "/usr/lib/mono/2.0/mscorlib.dll" directory.
Der findes bare ikke et 2.0 bib, men et 4.0 bib.
Det er den nyeste version af smath jeg har hentet: SMathStudioDesktop.0_94_4535.Mono.tar.gz
Har prøvet dette:
http://askubuntu.com/questions/69744/run-net-2-0-applications-for-win
Via komandoen cd skiftede jeg til mappen med programmet og kørte "mono SMathStudioDesktop.exe"
Herefter startede programmet
smath
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: smath
rubaek skrev:Jeg vil gerne gøre brug af programmet smath.
Jeg bruger ubuntu 12.04 og har installeret mono.
Når jeg vil starte programmet via terminalen kommer den med følgende fejlmedelse
The assembly mscorlib.dll was not found or coud not be loaded.
It should have been installed in the "/usr/lib/mono/2.0/mscorlib.dll" directory.
Der findes bare ikke et 2.0 bib, men et 4.0 bib.
Det er den nyeste version af smath jeg har hentet: SMathStudioDesktop.0_94_4535.Mono.tar.gz
Har prøvet dette:
http://askubuntu.com/questions/69744/run-net-2-0-applications-for-win
Via komandoen cd skiftede jeg til mappen med programmet og kørte "mono SMathStudioDesktop.exe"
Herefter startede programmet
Hmm ...
Det kunne være nogle miljø variable der skal opdateres med ny information.
eller
GACen. (Global Assembly Cache - en CLR (Common Language Runtime) ting. CLRen er for .NET det samme som JRE-en er for Java programmer og Applets..
Du kan prøve at reinstallere den pakke, der har mscorlib.dll filen for Mono .NET 2.0 - jeg ved ikke hvad den hedder.
Der er også:
Kode: Vælg alt
sudo dpkg-reconfigure <et_pakkenavn>
hvor du selvfølgelig skal udskifte <et_pakkenavn> med det korrekte pakkenavn.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags