hej ubuntu-folk! :b
jeg er, som så mange andre pt, ved at læse op til matematik eksamen, og bruger i dette hensende libre-office's writer. der er en mildt sagt genial formel funktion, som virkelig kan gøre lvet nemmere og mere overksueligt for matematik-spassere som mig selv... MEN af urandsagelige årsager har den valgt på ca. halvdelen af alle mine matematik noter at udnævne mine formler til en kasse med et billede af en stikkontakt med ordet "Object" på... nogle gode bud, eller er jeg bare dømt til at begynde forfra?
libre office har "dræbt" mine formler
-
- IRC nickname: hassen
libre office har "dræbt" mine formler
NOT DEAD YET!
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: libre office har "dræbt" mine formler
hassen117 skrev:hej ubuntu-folk! :b
jeg er, som så mange andre pt, ved at læse op til matematik eksamen, og bruger i dette hensende libre-office's writer. der er en mildt sagt genial formel funktion, som virkelig kan gøre lvet nemmere og mere overksueligt for matematik-spassere som mig selv... MEN af urandsagelige årsager har den valgt på ca. halvdelen af alle mine matematik noter at udnævne mine formler til en kasse med et billede af en stikkontakt med ordet "Object" på... nogle gode bud, eller er jeg bare dømt til at begynde forfra?
Prøv det nemme fix, reinstaller LibreOffice.
Nu når du laver matematik, så skal LyX og LaTeX nævnes, men du har nok ikke tid til at lære LaTeX. LaTeX bruges i nogen grad af ingeniører, og i særdeleshed af matematikere, dataloger, og andre naturvidenskabsfolk.
LyX: http://www.lyx.org/Home
Lyx findes i pakkearkiverne, så ikke noget med at bruge Windows stilen: Downloade programmet og så spørge hvordan du får den installeret.
Betydeligt mere hardcore, og det smider aldrig dine formler ud:
Mere om Latex her (på engelsk): http://www.latex-project.org/intro.html
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Er det Mat B el. C? Jeg har nogle ret gode noter til C, og de er samlet i en PDF-fil (som jeg kan sende til dig).
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Er det dokumenter du selv har oprettet og udfyldt, hvilket format gemmer du dem i?
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
christian.arvai skrev:Er det Mat B el. C? Jeg har nogle ret gode noter til C, og de er samlet i en PDF-fil (som jeg kan sende til dig).
Hehe. Hvad med B? Jeg sidder nemlig og læser op til onsdag, men det er B.
Mine egne noter er på papir, men min læres er udmærket hvis nogen er interesseret. Jeg tror lidt mit problem er, at det ville hjælpe at se en anden vinkel på pensum, her på falderebet
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
TitanusEramius skrev:christian.arvai skrev:Er det Mat B el. C? Jeg har nogle ret gode noter til C, og de er samlet i en PDF-fil (som jeg kan sende til dig).
Mine egne noter er på papir, men min læres er udmærket hvis nogen er interesseret. Jeg tror lidt mit problem er, at det ville hjælpe at se en anden vinkel på pensum, her på falderebet
Jeg tager B som "turbohold" her til sommer, så det er dig som skal lave de fede noter til mig
Med venlig hilsen Christian
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
christian.arvai skrev:TitanusEramius skrev:christian.arvai skrev:Er det Mat B el. C? Jeg har nogle ret gode noter til C, og de er samlet i en PDF-fil (som jeg kan sende til dig).
Jeg tager B som "turbohold" her til sommer, så det er dig som skal lave de fede noter til mig
Hmm, så håber jeg at jeg består
-
jeg skal op i mat B, og har egentlig fint styr på mit stof, men mine taleparpir til eksamen er nu stort set ubrugelige.. hvertfald nogle af dem... jeg har prøvet at geninstalere, jeg gemmer i .dt (det so writer selv anbefaler) og tror ikke der var flere spørgsmål :b
NOT DEAD YET!
-
- Admin
Trak formlerne eventuelt data ind fra andre dokumenter som du ikke har adgang til? Er de lavet på den samme maskine, måske er der nogle udvidelser du ikke har installeret på den du sider ved nu.
-
nope.. alle dokumenter er påbegyndt og kun bearbejdet på min nuværende com... og der var ingen andre filer indover... har en mistanke om at der er gået et eller andet galt da jeg opdaterede fra 11.10 til 12.04 LTS, men som sagt - kun en teori... jeg har lavet skadesbegrensning og er nu tilbage i kampen, det satte mig "kun" en halv dags arbejde bagud, så det kunne ha' været gået meget værre...
NOT DEAD YET!
-
- Admin
Ok, du kan evenetuel køre 11.10 fra en live cd og se om du kan løse filerne der.