Nå, utålmodige jeg tog chancen!
Jeg har startet GParted efter jeg smed:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install gpart
ind, og jeg markerede disken "sdc" hvorpå min kopi af min USB disk ligger, og den advarede om det ville tage lang tid og den står nu og arbejder, hvilket jeg betrager som en god ting.
Jeg har meget stor tiltro til dette program, derfor jeg blindt kastede mig ud i det, kryds fingre for mig!
Da jeg fik slettet min USB disk var der knapt fyldt, dvs. der røg ca 1000GB data, men disken er jo ikke 1000GB, så det må være lidt mindre, men alle mine diske af denne størrelse, bliver vist med samme antal GB, så jeg går ikke ud fra der bliver problemer med pladsmangel da de burde være samme størrelse, måske fordi de er fra samme producent.
Jeg går derfra ud fra det vil tage et pr dage dette projekt, med at scanne efter filer på 1000GB disk, men det kan jo være jeg bliver glædeligt overrasket!
Den sagde også jeg efter den har scannet skal vælge et sted hvor den skal "bjærge" disse data den finder til, så venter spændt og krydser mine fingre!
Fik dog smidt lidt data ind da jeg havde lidt på mine 4 x 120GB diske, men det var desværre ikke samme data der lå på den disk jeg fik slettet, så håber virkelig på det bedste, har jo "kun" overskrevet datas én gang!