Jeg søger en alternativ musik afspiller i stedet for rhytmbox.
Jeg døjer med at rhytmbox ikke vil afspille al min musik fra min nas.
Det er som om at visse grupper bliver afspillet uden lyd, men det er lidt tilfældigt hvilke numre den ikke vil spille, derfor søger jeg et let tilgængeligt alternativ.
Musikafspiller
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Musikafspiller
VLC spiller stor set alt. Jeg har i hvert fald ikke haft en eneste fil, som VLC ikke kunne kører.
Nu ved jeg jo ikke hvad du har installeret af codecs i forvejen, men "trin for trin guiden" http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=57 kan man med fordel gennemgå, og så har vi en guide om VLC her i forum https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/01/08/vlc-media-player-guide/ , hvor der er et afsnit vedr. install (afsnit nr3) . Guiden er godt nok til 10.04, men den udgave af VLC som er vist, er der ikke blevet ændret nævneværdigt på, siden sidst at guiden blev opdateret.
Nu ved jeg jo ikke hvad du har installeret af codecs i forvejen, men "trin for trin guiden" http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=48&Itemid=57 kan man med fordel gennemgå, og så har vi en guide om VLC her i forum https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2012/01/08/vlc-media-player-guide/ , hvor der er et afsnit vedr. install (afsnit nr3) . Guiden er godt nok til 10.04, men den udgave af VLC som er vist, er der ikke blevet ændret nævneværdigt på, siden sidst at guiden blev opdateret.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: nicky
- Geografisk sted: 192.168.20.42
Prøv med audacious som ligger i softwarearkivet, og dermed kan installeres med Ubuntu Softwarecenter.
Hvis det er bestemte filtyper der ikke kan afspilles, så er det ikke sikkert at det er nok at installere audacious.
Hvis det er bestemte filtyper der ikke kan afspilles, så er det ikke sikkert at det er nok at installere audacious.
-
- Admin
christian.arvai skrev:VLC spiller stor set alt
Satans, ikke hurtig nok
-
- Admin
TitanusEramius skrev:christian.arvai skrev:VLC spiller stor set alt
Satans, ikke hurtig nok
Det er hurtigere at skrive "vlc" end "audacious"
-
- Admin
Det er så sandt, men du nævnte også codecs og hvordan de evt. kan installeres hvis de mangler
Omend VLC plejer at klare sig ret godt uden. Jeg foretrækker nu alligevel audacious til musik, den minder mig nemlig om Winamp.
-
Efter at have rodet lidt rund, efter en venlig sjæl skrev filtyper (jeg fjols) så jeg, at det jeg har i .wma, kan rhytmbox godt spille, det er "kun" mp3 der er problemet.
Så det store spørgsmål, kan jeg få rhytmbox til og afspille mp3 også??
(så slipper jeg jo for at installere andre prg.
Så det store spørgsmål, kan jeg få rhytmbox til og afspille mp3 også??
(så slipper jeg jo for at installere andre prg.
-
- Admin
Rhythmbox skulle kunne afspille mp3 som standard. Jeg må lige tjekke, hvilken codecs den henter ved install. Problemet er så, at vi ikke helt kan regne med mine output - da vi kan ende med at jeg har codecs i forvejen. Anyway, jeg prøver via terminalen nu, og sender resultatet om lidt.
-
- Admin
Jeg fik dette:
Så prøv at kører denne kommando i en terminal (ctrl+alt+t):
Og se om der skulle være noget, som du ikke allerede har installeret. Ellers må vi prøve med en reinstall.
Følgende NYE pakker vil blive installeret:
rhythmbox rhythmbox-mozilla rhythmbox-plugin-cdrecorder
rhythmbox-plugin-zeitgeist rhythmbox-plugins
Så prøv at kører denne kommando i en terminal (ctrl+alt+t):
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install rhythmbox rhythmbox-mozilla rhythmbox-plugin-cdrecorder rhythmbox-plugin-zeitgeist rhythmbox-plugins
Og se om der skulle være noget, som du ikke allerede har installeret. Ellers må vi prøve med en reinstall.
-
Har nu også prøvet en reinstall, og uden resultat...
Den afspiller mp3 filerne, men uden lyd
Når jeg hopper frem eller tilbage i numrene, er der lige et halvt sekunds lyd.
Er ved og være lidt desperat
Den afspiller mp3 filerne, men uden lyd
Når jeg hopper frem eller tilbage i numrene, er der lige et halvt sekunds lyd.
Er ved og være lidt desperat