12.04 lts langsom pc

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Schimmell

12.04 lts langsom pc

Indlæg af Schimmell »

mit system er Intel E6600, 3gb ram, 8800gtx og har kørt perfekt med alle versioner ubuntu også 12.04, men med 12.04 lts, er den bare langsom og jeg mener virkelig langsom, uanset hvad jeg åbner går mellem 1-2 min. før der sker noget, har prøvet at downloade 12.04lts igen på usbkey, her skiftet harddisk, men nej.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: 12.04 lts langsom pc

Indlæg af Christian.Arvai »

Jeg ved ikke lige hvad vi skal gå efter, men vi kan jo starte med at opdatere og rydde lidt op.

Opdater med:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get autoremove && sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Opryd med:
Jeg vil anbefale programmet bleachbit til at rydde op med. Det skal derefter køres som "Bleachbit (as root)".

Det bedste er at lukke alle andre programmer ned først, og så bare lade pc'en stå og arbejde med Bleachbit (det tager en del tid).
Marker i alle felter, bortset fra "Hukommelse":

Billede
Og vælg "Clean" til sidst.

Genstat pc'en og se om det hjælper. Hvis det ikke hjælper, så tag et billede af "Systemovervågning" og send herind. Klik lige på "% CPU" først, sådan at man kan se hvad der bruges kræfter på.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Jimmyfj »

Schimmell skrev:mit system er Intel E6600, 3gb ram, 8800gtx og har kørt perfekt med alle versioner ubuntu også 12.04, men med 12.04 lts, er den bare langsom og jeg mener virkelig langsom, uanset hvad jeg åbner går mellem 1-2 min. før der sker noget, har prøvet at downloade 12.04lts igen på usbkey, her skiftet harddisk, men nej.

Nu nævner du ikke om dit system er en bærbar, eller en stationær Pc. Jeg går ud fra det sidste, baseret på at du har prøvet at skifte harddisk i systemet.

En harddisk er i forvejen den langsomste del i en computer, og jeg har endnu, efter 25 år med it ikke oplevet at en harddisk skulle gå ned i hastighed og dermed sløve systemet betragteligt. En disk begynder, for det meste, at klikke, eller den dør øjeblikkeligt. Derfor tror jeg godt vi kan udelukke problemer med din harddisk.

Jeg hælder mere til at du har en RAM-blok som er lidt forkølet, eller måske endda helt død, og her kan du installere programmet sysinfo

Kode: Vælg alt

sudo atp-get install sysinfo

Dette lille program kan give dig et hav af oplysninger omkring dit systems hardware.

Alt efter hvor mange RAM-blokke du har i systemet kan du prøve at tage en af dem ud, starte op, og virker den, så tag den ud og prøv med den anden, tredje osv.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
Schimmell

Indlæg af Schimmell »

Det er en stationær, kører vista64, xp, Linux på hver sin harddisk, og der er ingen
problemer mit hardware fejler intet, og det en ren installation, det har jeg altid gjort når der kommer en ny version, jeg sidder ikke ved den lige nu men jeg vil prøve at installere igen med en ramklods, når jeg kommer hjem, jeg skrev 3gb det er nu 4gb på 3 klodser.