Hvad er den bedste GUI til MySQL ...

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Hvad er den bedste GUI til MySQL ...

Indlæg af NickyThomassen »

... som ikke er mysql-admin?

I princippet kunne jeg godt bruge CLI'en, men det er ikke så tit at jeg har brug for at administrere databaser, så jeg tror at jeg ville glemme kommandoerne igen.

mysql-admin er egentlig udmærket, forstået på den måde, at det dækker de funktioner, som jeg har brug for. Men l**** bliver ved med at gå ned. Det 'eneste' jeg egentlig har brug for, er oprettelse/fjernelse af brugere og tabeller, rettighedeshåndtering og backup/restore. At kunne forbinde til fjerne databaser ville være en fordel, men det er ikke nødvendigt.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Hvad er den bedste GUI til MySQL ...

Indlæg af AJenbo »

Jeg bruger cli til backup/redtor og process overvågning og phpmyadmin til alt andet, men det er jo egentlig ikke svaret du leder efter ;-)
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Indlæg af NickyThomassen »

Næhh, men det kunne da godt være at jeg bare skulle lærer og bruge CLI'en med det samme :)
Der er vel heller så stor chance for at selve MySQL bliver ændret som et eller andet program, og så slipper man også for at installere det program, på de maskiner hvor man har brug for MySQL.

Hvordan overvåger du MySQL fra CLI?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Kode: Vælg alt

SHOW PROCESSLIST;

Jeg bruger CLI i root pga. jeg altid kan se hvad der sker den vej selv om MySQL skulle være optaget.