Jeg er ved at installere UBUNTU11.10 til en ven.
Netop nu er den ved at hente opdateringer.
Den startede med et UNITY-skrivebord, men jeg kan ikke se nogen program-starter ikon i venstre side. Skal man selv installere dén fra Software centeret?
Alternativt ville jeg starte den med gNome-skrivebord. Men det kan man vist heller ikke.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Hvor er program-starteren i UBUNTU11.10
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Hvor er program-starteren i UBUNTU11.10
Hvad mener du med program starter?
Hvis det er en liste over installeret programmer du savner så tryk på Ubuntu ikonet (eller windows tasten på tastaturet) øverst i Unity launcheren og vælg program linsen (eller tryk windows+a).
Ved du allerede hvilket program du vil åbne kan du søge efter navnet allerede på den første skræm, eller du kan til føje den til panelet i højre side så den altid er let tilgængelig.
Gnome 2 er død og er der for ikke længere med i Ubuntu fra og med 11.10
Hvis det er en liste over installeret programmer du savner så tryk på Ubuntu ikonet (eller windows tasten på tastaturet) øverst i Unity launcheren og vælg program linsen (eller tryk windows+a).
Ved du allerede hvilket program du vil åbne kan du søge efter navnet allerede på den første skræm, eller du kan til føje den til panelet i højre side så den altid er let tilgængelig.
Gnome 2 er død og er der for ikke længere med i Ubuntu fra og med 11.10
-
Re: Hvor er program-starteren i UBUNTU11.10
Tak AJenbo
Ja, det var så NU den øverste knap i Launcher-panelet jeg kalder program-starter.
I UBUNTU 11.04 var den øverste knap en genvej til hjemmemappen.
I den version kunne man også, inden man loggede ind, vælge om man ville have UNITY eller gNOME.
Tak for hurtigt svar. Og god nat og Påske.
Ja, det var så NU den øverste knap i Launcher-panelet jeg kalder program-starter.
I UBUNTU 11.04 var den øverste knap en genvej til hjemmemappen.
I den version kunne man også, inden man loggede ind, vælge om man ville have UNITY eller gNOME.
Tak for hurtigt svar. Og god nat og Påske.