Firefox og NemID?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Firefox og NemID?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

Jeg bruger Firefox 11 og Java 7 fra Oracle, og jeg kan fint logge ind på min netbank (Danske Bank), men stort set hver gang jeg vil overføre penge eller udføre andre ting hvor jeg skal indtaste mit password går det galt.

Jeg kan ikke indtaste mit password i feltet i Java vinduet, og jeg kan ikke engang få markøren til at komme frem netop dette felt.

Er dette et velkendt problem og er der evt. nogen der ved hvordan problemet bliver løst?

(overvejer meget at forlade Firefox og prøve at give Chromium en chance, selv om jeg ikke bryder mig så meget om Chromiums opsætningsvindue).
Hilsen Kenny
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Firefox og NemID?

Indlæg af NickyThomassen »

Jeg har haft det samme problem med DB og FF desværre, det var bare med FF9 og OpenJDK6. Meldingen fra dem er at de ikke understøtter Linux, men min erfaring er at Chromium virker fint hver gang. Du kan jo evt. gøre som mig og kun bruge Chromium til banken.

Jeg fik slet ikke kodefeltet frem, så egentlig er det jo en forbedring ;)
Rattus Norvegicus

Jeg har lige forsøgt med Chromium, men der kommer ingen java-popup når jeg skal udføre en overførsel :?
Hilsen Kenny
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Indlæg af Finn Bjerke »

Prøv med opera - det er en OK browser.
Kardemommeloven er en god ting.
Rattus Norvegicus

Jeg har nu fjernet Oracle Java og installeret OpenJDK og bagefter gjorde jeg som Klaus69 beskrev her: https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=15589&p=103270#p103258

Og endelig lykkedes det at lave en overførsel uden problemer med Firefox, men er spændt på om det vil forsætte problemfrit.

Forstår simpelthen ikke hvorfor der ikke kommer nogen Java-popup op i Chromium... kan de skyldes en manglende extension, for det synes jeg at jeg har læst muligvis kan være påkrævet for at køre Java i Chromium?
Hilsen Kenny
eyvind
Geografisk sted: Smørum

Indlæg af eyvind »

Jeg bruger Chromium og fjernelse af JDK og installation af icedtea6
Jeg kan logge ind og (helst ikke) betale.
Det er hos Danskebank.
Rigtige mænd tager ikke backup.