Alternativ til Quanta Plus?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Rattus Norvegicus
Geografisk sted: Albertslund

Alternativ til Quanta Plus?

Indlæg af Rattus Norvegicus »

For ca. 3 uger siden installerede jeg Quanta Plus, som et alternativ til det windowsbaserede Dreamweaver, i forbindelse med min nystartede uddannelse, hvor jeg arbejder med Dreamweaver dagligt på skolen.

Personligt synes jeg at Quanta Plus er langt bedre end Dreamweaver, men jeg har nu fundet ud af at programmet ikke er blevet opdateret siden 2007, og end ikke er tilgængeligt til Ubuntu 11.10 (kører med 11.04 derhjemme), og heller ikke vil være tilgængeligt i 12.04 :(

Findes der et program der minder om Quanta Plus, som er mindst lige så godt, hvis ikke bedre, til at lave hjemmesider i, og som der stadig kommer opdateringer til?
Hilsen Kenny
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Re: Alternativ til Quanta Plus?

Indlæg af NickyThomassen »

Nu må du ikke tage det følgende som en joke eller en fornærmelse, det er såmænd seriøst nok, og jeg ved at flere andre end mig gør det samme.

Brug gedit.

Til de fleste projekter vil gedit fungere fint, men i sidste ende kan du bruge enhver ren teksteditor som har syntax-highlighting.
Billede
Billede

Pt. understøtter gedit omkring 40 forskellige sprog, deriblandt jo HTML, CSS og PHP. Jeg ved også at flere andre er rigtig glade for bluefish, men jeg ved ikke hvor tæt på eller langt fra Dreamwiever den ligger http://bluefish.openoffice.nl/index.html

Alternativt kan du sætte en virtuel maskine op med den højeste Ubuntu-version som Quanta understøtter.
Rattus Norvegicus

Jeg tager det skam ikke som en joke, men som et ganske seriøst forslag, for jeg har allerede rodet med gedit og installeret nogle plugins til formålet, men jeg synes der mangler nogle funktioner, som findes i Quanta Plus, nemlig auto-lukning af tags og når jeg i html dokumenterne tilføjer en class eller et id, så kommer der en lille box op med forslag til input fra css filen.

Og en anden ting jeg er vild med i Quanta Plus er, at når alle redigerede filer er gemt, så trykker jeg bare F8 og så uploader den alle redigerede filer til webserveren via ftp.

Og sletter jeg en fil fra projektmappen på computeren, så spørger programmet om filen også skal slettes fra webserveren, hvilket letter arbejdet utroligt megeti forhold til selv at skulle starte et ftp program op og manuelt uploade alle redigerede og selv sørge for at slette unødvendige filer fra webserveren.

Det er især disse features jeg leder efter i alternativet :)
Hilsen Kenny
Brugeravatar
NickyThomassen
Admin
IRC nickname: nicky
Geografisk sted: 192.168.20.42

Indlæg af NickyThomassen »

Smart program :)

Bluefish har funktionen med autolukning af tags og at oprette hele projekter, og ifølge hjemmesiden "Upload / download synchronisation", så måske den alligevel er værd at kigge på. Jeg ved så ikke lige med CSS-klasserne, for det står der ikke noget om.
Rattus Norvegicus

Jeg må lige kigge nærmere på bluefish, når jeg kommer hjem fra skole :)
Hilsen Kenny