Så er jeg på vej tilbage som Ubuntu-bruger.
Jeg har forsøgt at installere Ubuntu 11.10 på en ældre desktop computer. Jeg har forsøgt både fra USB stick og fra CD.
Det hele starter meget godt. Den får startet med installationen. Jeg får valgt de forskellige ting (tidszone, sprog). Den kopierer filer og installerer. På et tidspunkt begynder den at "Retrieving files" (opdatering?) og her går det galt. For det første går det ufattelig langsomt. Og når den når op på 43 ud af 81 filer går den fuldstændig i stå.
Er det min hardware, der ikke er Linux-venlig? Er det fordi den ikke kan modtage ordentlig fra Internettet (har en kablet forbindelse)?
Problemer ved modtagelse af filer
-
- IRC nickname: john0336
- Geografisk sted: Kolding
Problemer ved modtagelse af filer
MSI Wind - Ubuntu 10.04 LTS netbook
-
- IRC nickname: Martinjo84
Re: Problemer ved modtagelse af filer
Installere uden Internet så du får installeret systemet og bagefter kan du køre
sudo apt-get update
og måske se hvor fejlen ligger
sudo apt-get update
og måske se hvor fejlen ligger
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Hvor meget Ram er der i den pc ? (under 512 kan drille lidt).
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
der er en gb ram i pc'en så tror ikke det er der fejlen ligger. Da jeg nåede til de 43 ud af 81 "Retrieving files" forsøgte jeg med at slå internettet fra. Herefter fortsatte installationen. Men på et tidspunkt da den genstartede manglede den en fil. Jeg vil lige forsøge igen og vende tilbage.
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Prøv at se om du kan få den fulde sti til den manglende fil, så kan vi måske sporer fejlen.
En mulighed kan være at der er fejl i cd'en, enten pga. fejl i .iso, eller for høj brændingshastighed.
En mulighed kan være at der er fejl i cd'en, enten pga. fejl i .iso, eller for høj brændingshastighed.
Med venlig hilsen Christian
-
christian.arvai skrev:Prøv at se om du kan få den fulde sti til den manglende fil, så kan vi måske sporer fejlen.
Jeg vil forsøge at få den fulde sti. Tror ikke der er fejl på cd'en, da jeg både har forsøgt fra usb og to forskellige cd'ere. Desuden brænder jeg altid kun med halv hastighed. Jeg har også forsøgt med Alternate udgaven, men desværre samme problem.
I må undskylde der går lidt tid mellem mine respons, men har lidt travlt på arbejdet. Vil altid forsøge at svare så hurtigt som muligt.