Jeg har fået en veninde som jeg holder af vi skyper en del - Video og tale no problem. Hun spiller guitar det gør jeg også. Hun bruger noget der hedder windows med sin skype når hun spiller guitar og jeg hører det via min Ubuntu-skype. Hendes akustiske guitaren bliver forvrænget (det minder om den el-guitareffekt der hedder "flanger") Når jeg spiller guitar lyder det OK i hendes ende af systemet. (siger hun) Vi spiller ikke samtidig.
Når man spiller guitar er det jo mange toner samtidigt hvad der jo ikke er når man taler.
1. Findes der et VOIP system der kan transmittere guitar uden forvrængning eller
2. kan skype tweakes så hendes akustiske guitar lyder autentisk dvs uden forvrængning ?
PS: Jeg ved godt at jeg vist spørger om noget lidt windows agtigt.
PPS: Måske man til at starte med i Skype skulle slå video fra og bruge kabel fremfor Wifi?
PPPS: Min veninde er lidt teknologi-skeptisk-boheme-musiker-følsom og bruger som sagt windows. Hun ved ikke hvilken version
PPPPS: måske funktionen "konference" i skype kan hjælpe. ?
alternativer til skype (VOIP)
-
- IRC nickname: finnbjerke
- Geografisk sted: Moss Norge
alternativer til skype (VOIP)
Kardemommeloven er en god ting.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: alternativer til skype (VOIP)
Jeg tror det første jeg ville gøre ville være at kikke efter hvordan lyden blive "opsamlet" hos hende.
Bruger hun en indbygget mikrofon i en laptop?
Ville der mulighed for at forbedre den del af set-uppet?
I kan jo hurtig prøve at slå video fra. Det er nok en god idé.
Ikke for at være Rasmus-modsat, men det er ikke helt rigtig. Grunden til at vi kan kende hinandens stemmer, i øvrigt med overraskende præcision, er de overtoner der er tilstede i vores stemme. På det punkt er hvert menneske (næsten) unik. Men jeg ved godt hvad du mener...
Jeg tror ikke det nødvendigvis ville blive bedre af at finde en anden software. Jeg kan dog huske fra Ekiga (som engang var default i ubuntu) at der var mulighed for at lave ændringer i konfigurationen og vælge et andet codec, men det var ret langhåret, og noget der let kunne få en teknologi-skeptisk-boheme-musiker-følsom-type til at visne som en rose ved Tjernobyl.
Mit bud er derfor mikrofonen. Men det er svært at sige - der er mange led.
Bruger hun en indbygget mikrofon i en laptop?
Ville der mulighed for at forbedre den del af set-uppet?
I kan jo hurtig prøve at slå video fra. Det er nok en god idé.
Når man spiller guitar er det jo mange toner samtidigt hvad der jo ikke er når man taler.
Ikke for at være Rasmus-modsat, men det er ikke helt rigtig. Grunden til at vi kan kende hinandens stemmer, i øvrigt med overraskende præcision, er de overtoner der er tilstede i vores stemme. På det punkt er hvert menneske (næsten) unik. Men jeg ved godt hvad du mener...
Jeg tror ikke det nødvendigvis ville blive bedre af at finde en anden software. Jeg kan dog huske fra Ekiga (som engang var default i ubuntu) at der var mulighed for at lave ændringer i konfigurationen og vælge et andet codec, men det var ret langhåret, og noget der let kunne få en teknologi-skeptisk-boheme-musiker-følsom-type til at visne som en rose ved Tjernobyl.
Mit bud er derfor mikrofonen. Men det er svært at sige - der er mange led.
-
- Geografisk sted: Smørum
En lille tanke.
Hvad har i af opload og download.
Har i samme hastighed.
Hvad har i af opload og download.
Har i samme hastighed.
Rigtige mænd tager ikke backup.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Voip betyder stemme over internettet, og princippet i disse programmer er normalt kun at sende de data der er nødvendigt for at trsnsmitere en forståeligt stemme så problemet kan let være at i bruger Voip, forskellige programmer har dog forskellig kareksterik, men jeg ved ikke lige om nogle af dem er gode til guitar og skype er også den letteste at sætte op. Endeligt kan kvaliteten også afhænger af mikrofon, om computerene er kraftige nok, om forbindelsen er stærk nok og af højtalere. Du kunne teste mikrofon og højttaler ved at optage en sekvens, afspille den, sende den som en fil og se om det lyder ok.
-
- Geografisk sted: Smørum
Jeg har hørt at skype er blevet ringere efter at microsoft købte skype. Men jeg har ikke testet selv.
Rigtige mænd tager ikke backup.
-
- Geografisk sted: Hobro
eyvind skrev:Jeg har hørt at skype er blevet ringere efter at microsoft købte skype. Men jeg har ikke testet selv.
Det giver jo ikke nogen mening det er jo stadig det samme produkt.....
Vil dov tro at de spare lidt på den i forevejen ringe udgave til Linux
PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
Ryzen 5 3600 3.6GHz & Zalman CNPS7500-Cu LED
Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury
Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
Ryzen 5 3600 3.6GHz & Zalman CNPS7500-Cu LED
Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury
Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Der er ikke kommet nogen ny udgave siden MS over to, så det er uændret.