Thunderbird på ny PC

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
naucher
IRC nickname: naucher
Geografisk sted: Aabenraa

Thunderbird på ny PC

Indlæg af naucher »

Jeg har fået installeret en "ny" PC med Ubuntu 11.04 (jeg ku' ikke lide 11.10 og tvunget Unity)

På min nye 11.04 har jeg (bl.a.) fået installeret TB - som efter lidt nørderi også er blevet opdateret til version 9.0 - og det er endda lykkes at få en dansk sprogpakke tilføjet.

Fra min tidligere PC/TB har jeg hentet nogle filer/mapper fra backup'en:
  • calendar-data
  • extensions
  • gcontactsync
  • Mail - med 7 undermapper
Med alligevel gik det ikke helt, som jeg havde håbet:
  • Kalendere måtte jeg selv/manuelt oprette
  • Mailkonti måtte jeg selv/manuelt oprette - hvorved de importerede mapper måtte slettes, og importeres igen, fordi det bare gav "knas" i de oprettede mailkonti og hentede mails.
  • De fleste tilføjelser kunne dog umiddelbart aktiveres - med det gav lidt udfordringer, at TB som udgangspunkt var version 3 på engelsk - og ikke version 9 på dansk, som der hvor backup'en kom fra.
  • Via gcontactsync fik jeg uden uoverstigelige problemer importeret mine kontakter fra Google, men ...
... hvorfor indeholder mine "nye" kontakter i TB kun navn, mailadresse og tlf.nr.?
Hvor er kontakternes fysiske postadresser blevet af?

Så vidt jeg husker (!) så har jeg da oprettet disse i TB på den gamle PC, og synkroniseret med Google, som derfor nu indeholder disse postadresser.

Hvordan får man dem importeret/synkroniseret fra Google og ind i TB?

Hvis/når det er så "bøvlet" at få genskabt Thunderbird - hvad er backup'en så egentlig værd?
De bedste hilsner
Naucher

Begejstret Bruger
Lenovo Thinkpad L15 (årg. 2023) | 16,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 23.10
Lenovo Thinkpad S540 (årg. 2014) | 8,0 GB RAM | 400 GB disk || Ubuntu 22.04LTS