Ubunto kontra suse.

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
kat
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. okt 2008, 08:44

Ubunto kontra suse.

Indlægaf kat » 30. okt 2008, 09:00

"Hej Alle" Jeg bruger pt suse, men kan ikke få det til at virke sammen med mobilt bredbånd ! Nu så jeg udsendelsen i går aftes og hørte derigennem om Ubunto. Spr. 1) Er der nogen som har erfaring med Ubunto og mobilt bredbånd. 2) Nogen som kender forskellen på suse og ubunto, er ubunto mere brugervenligt ? Håber at høre fra rigtig mange af jer. :)

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Ubunto kontra suse.

Indlægaf PKO » 30. okt 2008, 09:09

Hej,

Velkommen til forum.

Forskellen mellem Suse og Ubuntu kan jeg desværre ikke give dig.

Men hvis din harddiskplads tillader det kan du jo eventuelt lave en dualboot og tjekke om Ubuntu er din løsning.

Du finder vejledning via link i min signatur.
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

elkoger
Indlæg: 155
Tilmeldt: 5. jun 2008, 11:46
Geografisk sted: Odense

Re: Ubunto kontra suse.

Indlægaf elkoger » 30. okt 2008, 09:24

Hej og velkommen

Ang mobilt bredbånd, fandt jeg dennen guide:

viewtopic.php?f=11&t=2511&hilit=mobilt

Mvh Simon

P.S. det hedder ubuntu med U til sidst :wink:
Mvh Simon

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ubunto kontra suse.

Indlægaf Pihl » 30. okt 2008, 09:43

I den nye Ubuntu 8.10 som udkommer senere i dag, er der out-of-the-box understøttelse af mobilt bredbånd:

Du sætter bare modemet i, og når den er connect (efter et minuts højest), klikker du bare på netværksikonet og vælger modemet.

Voilá, så er du på mobilt bredbånd. Nemmere end på Windows, hvor man først skal installere software.

Jeg kender heller ikke så meget til Suse generelt, og jeg tror heller ikke, du finder mange som kan rådgive dig helt neutralt her inde ;)

Det bedste råd jeg kan give dig, er at downloade og brænde installationsCD'en og så prøve Ubuntu via LiveCD, uden at installere selve systemet. Så kan du se, om det er noget for dig ;)

Men af fordele kan jeg da nævne en knaldgod pakkemanager, og et suverænt godt community 8)

kat
Indlæg: 2
Tilmeldt: 30. okt 2008, 08:44

Re: Ubunto kontra suse.

Indlægaf kat » 30. okt 2008, 12:17

Indtil videre tak til alle. Tror sgu jeg skifter til ubuntu. Det skal i hvertfald prøves nu.
ps. Det er lige sådan et forum som det her jeg har savnet ved andre linux systemer. Så nu har jeg helt sikkert fået lysten og modet på open source tilbage. :D

mads-hk
Indlæg: 16
Tilmeldt: 30. okt 2008, 15:52
IRC nickname: Mads-hk

Re: Ubunto kontra suse.

Indlægaf mads-hk » 30. okt 2008, 15:54

Ubuntu går jo netop efter at være så brugervenligt som overhovedet muligt. Held og lykke med din Ubuntu distro :)

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubunto kontra suse.

Indlægaf Jimmyfj » 30. okt 2008, 16:13

Forskellen på Ubuntu og SuSE er at Ubuntu Linux er baseret på Debian, og dermed bruger .deb-baserede filer på pakkesystemet. SuSE bruger RPM-pakker, RedHat Packets. Ubuntu bruger GNOME desktop manager, og SuSE bruger KDE desktop. SuSE er nogle år yngre end Debian, som er fra 1993.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster