test af 7.04 alpha.

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
oz1cys
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. mar 2007, 09:49
Geografisk sted: Vendsyssel

test af 7.04 alpha.

Indlægaf oz1cys » 30. mar 2007, 11:43

Her kan I læse en test af Ubuntu 7.04 alpha 5. det lyder lovende:

http://www.seopher.com/articles/review_ ... _new_users
Intet er umuligt. Det umulige tager bare lidt længere tid.
Alle udtaler sig om landbrug og linux. Men få ved noget om nogen af delene!!!

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

test af 7.04 alpha.

Indlægaf Pihl » 30. mar 2007, 16:46

Jeg kan kun være eng med artikelforfatteren. Jeg har selv kørt med alpha-versionen et stykke tid, og glæder mig meget til den bliver stable. Udover at det er nemmere at insatllere 3. parts codecs, så er det også blevet væsentligt nemmere at håndtere netværk, da network-manager kommer som standard.

Derudover indeholder 7.04 en såkaldt Migration Assistant (som jeg ikke har prøvet), som hjælper den nye bruger med at flytte til Ubuntu, og hjælper med at få flyttet alle filer med over.

Beryl er blevet nemmere, og grafikken har fået en mindre overhaling,

Jeg ved ikke, om man kan sige, at Feisty er en lige så stor opdgradering som Dapper (1 år siden) var, men der er i hvert fald så meget nyt og så mange forbedringer, at det er et stort skrift fremad - og i hvert fald ikke et mindre skridt fremad, end Vista var for XP (ok, det er heller ikke så meget :P ).

Anyway, den er lige gået i beta. Jeg vil ikke anbefale folk at køre den, hvis man ikke kan håndtere et par crashes i ny og næ. selvom der kommer en ordentlig bunke opdateringer hver dag, så er der stadig mange som mangler.

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

test af 7.04 alpha.

Indlægaf Wikzo » 30. mar 2007, 18:02

Gider ikke hente beta'en, så jeg venter spændt på den stabile release her om et par uger :)
Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

test af 7.04 alpha.

Indlægaf Artificial Intelligence » 30. mar 2007, 18:07

Wikzo skrev:Gider ikke hente beta'en, så jeg venter spændt på den stabile release her om et par uger :)


Har det samme måde. Det skal være ligesom at åbne en pakke til juleaften :D

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

test af 7.04 alpha.

Indlægaf Pihl » 30. mar 2007, 19:24

Ja, jeg har det på samme måde.

Men kunne jeg slippe godt afsted med det, da jeg var dreng, så ville jeg også have åbnet gaverne før tid dengang :lol:

Nah, når det er sagt, så er det også fordi, jeg ville hjælpe med bug reports osv :)

temba
Indlæg: 34
Tilmeldt: 6. mar 2007, 18:03
Geografisk sted: København

test af 7.04 alpha.

Indlægaf temba » 30. mar 2007, 23:26

Jeg fik mulighed for at opgradere i går (dog kubuntu)og prøvede det på bærbaren- det virkede efter jeg havde sagt ja flere gange før uden held.

Kan kun sige at den kører som den skal men det var en gang bøvl at få den trådløse at lege med. Den kører nu som den skal men er langsom ved opstart. Regner med at det bliver fikset (?).

Ummidelbart ikke de store forskele kan mærkes men hvad fanden - det er sjovt!
I give good advice, I really do. I just wish I could follow my own words.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster