Ibex bliver en kongeudgivelse..

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf eitreach » 12. okt 2008, 23:38

Nu har jeg siddet med betaen i en dags tid, og det fungerer jo bare hamrende godt. PulseAudio har fået en overhaling, Compiz er blevet optimeret langt ind i helvede, og så er der så mange nye tiltag i de forskellige programmer, som runder det hele af utrolig godt.

Folk kan vel godt huske min noget lunkne modtagelse af 8.04.. Lad dette være sagt, at denne kun kan blive god. Jeg er direkte imponeret, og det hele føles bare som om at det er hvordan Linux på desktoppen altid har skulle være.

Jæs. Jeg har godt nok svært ved at vente til den 30.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Jeg » 13. okt 2008, 00:38

eitreach skrev:Jeg har godt nok svært ved at vente til den 30.

Det er du ikke alene om.. :wink:
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!

soundpartner
Indlæg: 3461
Tilmeldt: 27. sep 2008, 23:51
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf soundpartner » 13. okt 2008, 00:54

Jeg skrev:
eitreach skrev:Jeg har godt nok svært ved at vente til den 30.

Det er du ikke alene om.. :wink:


lige et spørgsmål... når nu vi kommer til den 30. hvad skal der så ske for at opdatere? er det komplet reinstalation eller er det bare en almindelig update???
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf eitreach » 13. okt 2008, 01:02

soundpartner skrev:
Jeg skrev:
eitreach skrev:Jeg har godt nok svært ved at vente til den 30.

Det er du ikke alene om.. :wink:


lige et spørgsmål... når nu vi kommer til den 30. hvad skal der så ske for at opdatere? er det komplet reinstalation eller er det bare en almindelig update???


Din Update Manager vil se at der er en ny distro-udgivelse, som du vil kunne opdatere fra. Det kan man godt nok også nu, men jeg foretrækker altid at bruge cd'er til skidtet.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Artificial Intelligence » 13. okt 2008, 07:22

Kører allerede 8.10 kunne heller ikke lade vær. er igang med at teste mine guides igennem så de er klar når 8.10 kommer den 30.

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Pihl » 13. okt 2008, 08:53

Det plejer altid at komme som en overraskelse for folk, så jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at fra den 30. og nogle dage frem, vil der være et utroligt stort pres på Ubuntu serverne. Det vil betyde langsomme downloads, men skal man installere helt fra nye, kan man hente ISO fra http://linuxtracker.org.

For dem som opdaterer via Update-Manager, vil det helt sikkert tage en rum tid.

Man kan også komme til Ubuntu Live! arrangementet lørdag den 1.. Her vil der være installations-CD'er ;)

Peter K
Indlæg: 120
Tilmeldt: 17. dec 2007, 12:09
Geografisk sted: Århus C

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Peter K » 13. okt 2008, 09:41

eitreach skrev:Nu har jeg siddet med betaen i en dags tid, og det fungerer jo bare hamrende godt. PulseAudio har fået en overhaling,




Det kan jeg ikke bekræftige. Jeg har haft 8.10 Beta oppe og vende
i virtualbox.

Pulseaudio stammer som den plejer. Alene af den grund har
jeg stor lyst til at skippe Ubuntu.

Jeg vil gerne vide om jeg er den eneste, der har problemer med
pulseaudio i 8.10 beta ?
Let sleeping dogs lie_________________________________________________
_________WWOZ.org____ may your blues be on the radio

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Jimmyfj » 13. okt 2008, 11:42

Peter K skrev:
eitreach skrev:Nu har jeg siddet med betaen i en dags tid, og det fungerer jo bare hamrende godt. PulseAudio har fået en overhaling,




Det kan jeg ikke bekræftige. Jeg har haft 8.10 Beta oppe og vende
i virtualbox.

Pulseaudio stammer som den plejer. Alene af den grund har
jeg stor lyst til at skippe Ubuntu.

Jeg vil gerne vide om jeg er den eneste, der har problemer med
pulseaudio i 8.10 beta ?


Lyden i Ubuntu er en af de vigtigste ting for mig. Det er noget af det, som bare SKAL fungere, hvilket det da også gør til fulde. Lyden gennem PulseAudio er rolig og kontrrolleret. Den flyder dejligt ubesværet og klart frem til min eksterne forstærker, hvilket gør musikken til en rigtig lækker oplevelse.

Hvad jeg godt kan tænke mig at vide er, hvilken hardware du afvikler Ubuntu 8.10 på? Det er klart, at hvis hardwaren er i underkanten, så skal lyden ofres alene på grund af manglende CPU-kraft.

List dine hardware specs og lad os se om ikke vi kan løse problemet.

Selv er jeg så tilfreds med 8.10 allerede nu at jeg smider den ind på mit primære system i løbet af dagen. Den er i top på alle områder :D
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Peter K
Indlæg: 120
Tilmeldt: 17. dec 2007, 12:09
Geografisk sted: Århus C

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Peter K » 13. okt 2008, 14:33

Jimmyfj skrev: Den er i top på alle områder :D


Det lyder fedt, hvor fandt du menupunktet "screens and graphics" ?

At sige at pulseaudio var implementeret i 8.04.1 ville være en sandhed med modifikationer, snarere var den totalt fucked up.
Med en lang række digitale krykker, fixes, patches eller hvad man nu kalder det, til følge. Stuttering pulseaudiobug, en bug blandt flere.
Og så når pulseaudio danner bug-duèt med en gammel kendning, det evindelige flash 9 problem i fullscreen, er det efter min lille
ubetydelige mening, bare for meget.

Men jeg er helt enig med dig, lyden skal bare fungere, jeg kunne godt få pulseaudio til at fungere i 8.04.1 på krykker - og så når
flash 9 crashede fulstændig umotiveret, trods flashlibsupport - havde jeg altid det ultimative våben i baghånden, min absolutte yndlingscommand KILLALL PULSEAUDIO.

Spørgmål til dig : virker pulseaudio i 8.10 beta for dig, umiddelbart...... uden tillæg og pålæg, som de er beskrevet på ubuntu,org's forums for 8.10 beta ?

2) får du med installationen nogle pulseaudio gui's med i købet under "sounds&Video", det gør jeg nemlig ikke.


Min hardware: hp pentium 4 3 ghz 1Gb ram, geforce 7 256mb,( lydkort, kan jeg ikke på stående fod) 2år gammel, men den computer burde efter min ringe mening godt kunne trække en omgang pulseaudio




Ps I Xubuntu 8.04, funger lyden umiddelbart og upåklageligt i virtualbox, men om det er med eller uden pulseaudio ved jeg ærlig talt ikke, når det kommer til pulseaudio og dens finurlige forgreninger eller mangel på samme, føler jeg mig som en hund i et spil kejler.
Senest rettet af Peter K 13. okt 2008, 21:39, rettet i alt 1 gang.
Let sleeping dogs lie_________________________________________________
_________WWOZ.org____ may your blues be on the radio

PKO
Indlæg: 867
Tilmeldt: 19. maj 2008, 11:07

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf PKO » 13. okt 2008, 15:37

Hej

Det lyder fedt, hvor fandt du menupunktet "screens and graphics" ?


displayconfig-gtk findes ikke i pakkehåndteringen for Intrepid.

2) får du med installationen nogle pulseaudio gui's med i købet under "sounds&Video", det gør jeg nemlig ikke.


Nej. det skal du selv installere

Kode: Vælg alt

sudo apt-get install paman
sudo apt-get install padevchooser
Mvh Kraków

Guides Ubuntu
Programmer -> Tilbehør -> Terminal

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Jarlen » 13. okt 2008, 19:41

Pihl skrev:Man kan også komme til Ubuntu Live! arrangementet lørdag den 1.. Her vil der være installations-CD'er ;)


Medmindre serverne er nede, så vi ikke kan få fat i det :-P


@Peter K
Uden at være den store expert på virtuelle maskiner, kunne jeg egentlig godt forestille mig at du ville få problemer hvis du køre en installation i Virtualbox.
Som jeg forstår det prøver du at køre 2 fulde styresystemer, inkl. en virtuel maskine + hvad der nu måtte køre af programmer, på 1GB ram.
Husk på, hvis du kørte Vista ville du knap kunne køre 1 styresystem på den maskine, selvom Ubuntu er noget lettere, vil jeg stadig ikke kalde det en letvægter af et system. Det lyder som ret meget på kun 1GB :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)

Peter K
Indlæg: 120
Tilmeldt: 17. dec 2007, 12:09
Geografisk sted: Århus C

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Peter K » 13. okt 2008, 20:55

PKO skrev:displayconfig-gtk findes ikke i pakkehåndteringen for Intrepid.



pko

Så har jeg to opløsninger tilrådighed i gui form :
640x512 og 600x800

Tak for paman og padevchooser. De er installeret og jeg kigger på setup'et senere


jarl

Man kan have 35 OS'er sat op i virtualbox uden problemer, men man kører kun et af gangen.
Virtualbox er et hypert program, hvor du noget nær ikke kan mærke forskel på host og guest.
Kan stærkt anbefales.
Let sleeping dogs lie_________________________________________________
_________WWOZ.org____ may your blues be on the radio

Asger
Indlæg: 59
Tilmeldt: 25. aug 2007, 12:37

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Asger » 14. okt 2008, 06:54

eitreach jeg tager dine ord for gode vare, OP TUREN DER :o og ja nu var hår i din kritik af 8.04 , det skal lige siges at nu køre det altså så godt på min maskine, såå jeg skifter nok ikke i den første måned, men hvor er det dog fedt at høre glade folk.
Med venlig Hilsen Asger

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Jimmyfj » 14. okt 2008, 10:02

Peter K skrev:
Jimmyfj skrev: Den er i top på alle områder :D


At sige at pulseaudio var implementeret i 8.04.1 ville være en sandhed med modifikationer, snarere var den totalt fucked up.
Med en lang række digitale krykker, fixes, patches eller hvad man nu kalder det, til følge. Stuttering pulseaudiobug, en bug blandt flere.
Og så når pulseaudio danner bug-duèt med en gammel kendning, det evindelige flash 9 problem i fullscreen, er det efter min lille
ubetydelige mening, bare for meget.

Spørgmål til dig : virker pulseaudio i 8.10 beta for dig, umiddelbart...... uden tillæg og pålæg, som de er beskrevet på ubuntu,org's forums for 8.10 beta ?

2) får du med installationen nogle pulseaudio gui's med i købet under "sounds&Video", det gør .


Først af alt mener jeg ikke, at jeg har udtalt, at PulseAudio er fuldt implementeret i 8.04/8.04.1. Den udtalelse må stå for din helt egen regning.

Når det er sagt: Så Ja. PulseAudio virker Out-of-the-box på de to AMD-baserede systemer jeg har. Naturligt nok efter en opdatering af den Alternate-install-cd jeg har hentet.

Det har ikke været nødvendigt at lave setup af nogen art på PulseAudio, på nogen af systemerne. Det skal dog siges, at ingen af disse er sat op som Virtual boxes. De er begge dedikerede Ubuntu-maskiner, med GNOME Desktop Environment.

Men også jeg må selv installere de pakker som lægger sig under Lyd & Video. Det skulle jeg også under 8.04 - Så intet nyt i det.

Jeg er også en af dem, som mener, at PulseAudio har fået den overhaling den trængte til, og resultatet er eminent. Fornemt arbejde af teamet bag. Lyden er ren guf for øret. Her er der intet at komme efter.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Ibex bliver en kongeudgivelse..

Indlægaf Artificial Intelligence » 14. okt 2008, 10:22

Måske har Pulseaudio problemer med at kører vitual eller vice versa?

Ingen af de maskiner jeg har installeret 8.04/8.10 har haft problemer med Pulseaudio.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster