Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf Artificial Intelligence » 28. sep 2008, 10:56

Som regel bruger jeg det samme tema på min computer, da jeg ikke har tid/lyst til at tweake konstant.

Men ikke idag... :mrgreen:

Faldt over GTK2 Aurora Engine på Gnome-look.org, og jeg må nok sige at det er et stykke kunstværk af dimensioner! Virkelig gennemført og jeg har en mærkbar repond da jeg skiftet til denne GTK2 engine end Ubuntu default GTK2 engine (ka være placebo effekt).

Link til Aurora engine

Installation;

Kode: Vælg alt

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install build-essential checkinstall libgtk2.0-dev
cd ~/Desktop
tar jxfv 56438-Aurora-1.4.tar.bz2
tar zxfv aurora-1.4.tar.gz
cd aurora-1.4
./configure --prefix=/usr -enable-animation
make
sudo checkinstall -install=no
sudo dpkg -i *.deb


Den kommer med 3 temaer (gtkrc_themes.tar.bz2), som skal udpakkes i ~/.themes

Kan gøres via point'n'click, men med kommando;

Kode: Vælg alt

cd ~/Desktop
jxfv gtkrc_themes.tar.bz2 -C ~/.themes


Her er der flere Aurora engine temaer; http://gnome-look.org/content/search.php

Billede

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf eitreach » 28. sep 2008, 22:34

Det er interessant.. Aurora, er faktisk den langsomste GTK-motor lige for tiden.

Jeg synes den virker halvfærdig. Det ligner noget som man har påbegyndt, og så tænkt.. Næh, det er sgu godt nok som det er. Heldigvis er der et par temaer som bygger på Aurora, med brug af lidt pixmaps, som faktisk er hæderlige. Aurora Steel, f.eks.

Næh.. Jeg er vist Murrine-mand, når det kommer til stykket. Clearlooks er heller ikke at kimse af.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf Artificial Intelligence » 29. sep 2008, 10:41

eitreach skrev:Det er interessant.. Aurora, er faktisk den langsomste GTK-motor lige for tiden.

Jeg synes den virker halvfærdig. Det ligner noget som man har påbegyndt, og så tænkt.. Næh, det er sgu godt nok som det er. Heldigvis er der et par temaer som bygger på Aurora, med brug af lidt pixmaps, som faktisk er hæderlige. Aurora Steel, f.eks.

Næh.. Jeg er vist Murrine-mand, når det kommer til stykket. Clearlooks er heller ikke at kimse af.


Blasfemy!!!

Så må det være placebo effekten, men på min maskine kan man ikke se væsentlig forskel på engines. Syntes bare den virket lidt mre respondsive.

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf Don S » 30. sep 2008, 21:43

Artificial Intelligence skrev:Blasfemy!!!

Det hedder blasfemi på dansk, og blasphemy på engelsk - heck, jeg er stor tilhænger af combi-ord, men den var besynderlig.

Er helt klart til Murrine; kan ikke lide andet. Jeg er meget kræsen, har jeg fundet ud af, når det kommer til temaer - så der skal meget til at overbevise mig om, at bruge noget andet end standard Human-Murrine temaet, som jeg har holdt fast i siden Hardy Beta. Dog glæder jeg mig til at prøve, hvad der nu end bliver den endelige standard i Intrepid.
Billede

Billede Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf Artificial Intelligence » 1. okt 2008, 17:53

Don S skrev:Det hedder blasfemi på dansk, og blasphemy på engelsk - heck, jeg er stor tilhænger af combi-ord, men den var besynderlig.

Det er bare en stavefejl, kunne ikke huske hvordan man stavet til det på dansk. Jeg er vant til at stave og skrive på engelsk, så den blev lidt underlig. :oops:

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf Don S » 1. okt 2008, 19:21

Forstår dig udemærket godt. Hvis det stod til mig, skulle vi alle snakke engelsk, skrive engelsk og sætte engelsk komma - hvilket også er den retning vi bevæger os i anyway.
Billede

Billede Billede

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf eitreach » 1. okt 2008, 21:42

Don S skrev:Forstår dig udemærket godt. Hvis det stod til mig, skulle vi alle snakke engelsk, skrive engelsk og sætte engelsk komma - hvilket også er den retning vi bevæger os i anyway.


Der sætter jeg godt nok hælene i..
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf Don S » 3. okt 2008, 14:54

... Dermed ikke sagt at man skal droppe det danske sprog. Har det bare med det, ligesom med den danske krone, at jeg i sidste ende synes at det er meget at ofre for nationaliteten, ikke at bruge et solidt, bredt og allerede meget brugt internationalt sprog i dagligdagen.

Men jeg er næsten ikke i tvivl om, at om 40 år, udgør dansk kun omkring 50% af de samtaler der generelt vil blive hørt, og det vil langsomt blive tyndet ud, i takt med, at vi bliver mere internationale.
Billede

Billede Billede

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf eitreach » 4. okt 2008, 16:42

Tjah.. Sproget har jo altid udviklet sig, så et eller andet må det vel ende med. Jeg kan nu bare så godt lide dansk, så jeg håber at de forskellige dialekter også er i topform om nævnte 50 år.

Danmark har allerede givet afkald på så meget af vores kulturelle tradition.. Som så er blevet erstattet med ting og sager jeg ikke synes er nær så.. Tjah. Behageligt.

Dermed ikke sagt at jeg er imod globalisering, indvandring og hvad har vi - det ville være fjollet at sætte verden og udviklingen i tomgang. Jeg er både for euroen og en langt mere tolerant indvandringspolitik.

Men jeg kan så godt lide dansk.. Og det nordlige, i det hele taget.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Kantastisk
Indlæg: 207
Tilmeldt: 19. dec 2007, 17:10
Geografisk sted: Nørrebro, København

Re: Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf Kantastisk » 6. okt 2008, 01:53

det er sgu flot, bruger det fra nu og sikkert længe. tak for linket!

men der er et par fejl ved det. man får en mørk firkant rundt om de afrundede knapper, hvis man ikke sætter sin vinduesfarve til hvid. -og nogle knapper og inputkasser ved f.eks. youtube har en hvid firkant rundt om sig.

-men det kan man nok leve med. fedt tema!


[edit] problemet ligger vidst ved farven for vinduer og inputkasser. ved afrundede hjørner formår den ikke helt at smelte farverne naturligt sammen.

-eh, men det er jo ved nærmere eftertanke ikke et problem ved engin'en, men ved det specifikke tema... jeg roder lidt rundt i det.
dixi

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Et GTK engine og tema mán skal bare prøve!

Indlægaf Artificial Intelligence » 7. okt 2008, 17:59

Kantastisk skrev:det er sgu flot, bruger det fra nu og sikkert længe. tak for linket!

men der er et par fejl ved det. man får en mørk firkant rundt om de afrundede knapper, hvis man ikke sætter sin vinduesfarve til hvid. -og nogle knapper og inputkasser ved f.eks. youtube har en hvid firkant rundt om sig.

-men det kan man nok leve med. fedt tema!


[edit] problemet ligger vidst ved farven for vinduer og inputkasser. ved afrundede hjørner formår den ikke helt at smelte farverne naturligt sammen.

-eh, men det er jo ved nærmere eftertanke ikke et problem ved engin'en, men ved det specifikke tema... jeg roder lidt rundt i det.


Jep, har også lagt mærke til, men det skræmmer heller ikke mig. Jeg synes generelt at den engine har potientiale.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster