Eee-pc, den mest solgte computer i Expert, i meget lang tid

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Wrapper
Indlæg: 777
Tilmeldt: 20. nov 2006, 21:04
Geografisk sted: Århus, Denmark

Eee-pc, den mest solgte computer i Expert, i meget lang tid

Indlægaf Wrapper » 8. sep 2008, 07:29

http://www.computerworld.dk/art/47798?a=rss&i=0

Syv ud af ti kan lide Linux
Michal Wallin forklarer, at syv ud af ti kunder bliver begejstrede for Eee'en med Linux, fordi den er billig.

- læs mere på nyheden der linkes til ;)


Nå men nu har jeg selv en eee 900. Og til at starte med sagde jeg at Xandros ville blive liggende på maskinen i noget tid, før Ubuntu røg ind. Men der gik så ik mere end et par timer, så var jeg træt af Xandros. Systemet har da de fleste ting som folk skal bruge; OpenOffice, Firefox, musikafspiller etc. Men hvis man gerne vil have mere software ind på maskinen, er det straks værre. Der er kun 1 repository at hente fra, Xandros egen, som så vidt jeg kun var til for at kunne opdatere softwaren på maskinen. Jeg prøvede med nogen af Ubuntus reps. men det virkede heller ik. Så derfor røg Ubuntu ind ret hurtigt... Jeg synes at folkene bag Eee burde få fat i et mere flexibelt system - gerne Ubuntu :D - eller så gøre Xandros en tand bedre...
Billede

Billede

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Eee-pc, den mest solgte computer i Expert, i meget lang tid

Indlægaf eitreach » 8. sep 2008, 07:54

Når 7 ud af 10 kan lide Linux, må det vel være fordi de er tilfredse med Xandros. Den udgave som er at finde på EEE'erne er ikke designet til at modde - der er lagt det på som Asus mener folk har brug for, og det lyder for mig også som om det virker.

Jeg ville foretrække Ubuntu, som jeg også har på min egen - men at spænde tolv heste for vognen når de fleste er tilfredse med to, er ikke godt. Jo mere der smides på, jo mere kan potentielt gå galt.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster