Google vil have Photoshop til Linux

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Google vil have Photoshop til Linux

Indlægaf Pihl » 21. feb 2008, 08:03

Efter at bl.a. en undersøgelse fra Novell har vist, at Photoshop er den applikation, som flest Linux brugere ønsker på deres system, så har Google besluttet at understøtte porteringen af Photoshop.

Det drejer sig dog kun om en portering, så Photoshop kan køre under Wine, og i øjeblikket gælder det kun for CS og CS2, mens der arbejdes på CS3 til Wine.

Med Googles økonomiske støtte til porteringen, er der ikke tvivl om, at det vil vare væsentligt kortere tid, før vi kan se Photoshop under Wine.

http://www.news.com/8301-13580_3-987429 ... g=nefd.top

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Re: Google vil have Photoshop til Linux

Indlægaf Artificial Intelligence » 21. feb 2008, 08:57

Gode nyheder.
(i den forstand at jeg slipper for at høre på whiners der siger de skal bruge PS - selvom i realiteten er de fleste kunne bruge de alternativer der er i linux, med undtagelse af top pro der skal bruge nogen specielle ting)

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Google vil have Photoshop til Linux

Indlægaf eitreach » 21. feb 2008, 09:21

Jeg så hellere at Google postede penge i GIMP-projektet, og støttede det virkeligt frie alternativ. Jeg føler lidt harme når Google vælger at gøre som de gør her, må jeg tilstå.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Re: Google vil have Photoshop til Linux

Indlægaf Pihl » 21. feb 2008, 19:00

Ja, ud fra et Open Source evangelistisk synspunkt ville det klart være bedre, hvis der fokuseredes på Gimp i stedet for at porte CS3 til Wine, men når det nu engang er PS, som står højest på ønskelisten over ønskede applikationer på Linux, så kan man bestemt ikke fortænke Google i at lægge en klat penge til det projekt.

Min oplevelse, både her på forum og udenfor, er også, at det ofte kan være en showstopper, at folk ikke kan bruge CS3 på Linux. Så hvis man i stedet ser initiativet i lyset af at få folk til at bruge Linux, så er det absolut fint nok, at Google investerer i porteringen. Alternativet for CS3 brugere er nemlig ikke Gimp men derimod PS eller CS2 gennem wine.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster