Hardy Alpha 4, nu med WUBI

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Hardy Alpha 4, nu med WUBI

Indlægaf Stra » 1. feb 2008, 15:04

Hardy Alpha4. Nu med WUBI.

https://wiki.ubuntu.com/HardyHeron/Alph ... 02cd4adcef

Betyder det så ikke at de står bag WUBI når den kommer med i pakken?

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Pihl
Indlæg: 1045
Tilmeldt: 13. sep 2006, 15:35
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Hardy Alpha 4, nu med WUBI

Indlægaf Pihl » 1. feb 2008, 18:14

Jo, det gør det.

Det bliver en ret cool feature. Har man en kammerat, som har prøvet LiveCD'en, og som gerne vil prøve at køre dual boot en periode, så er det bare i med installations-Cd'en, og køre wubi.exe som ligger på den.

Ikke noget med partitioner; ikke noget med grub og bootloader.

Mere overbevisende kan det snart ikke blive. Når kammeraten er helt overbevist, kan han installere Ubuntu på den 'rigtige' måde og udnytte alle dets kapaciteter. Wouw, hvor nemt..

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Hardy Alpha 4, nu med WUBI

Indlægaf eitreach » 1. feb 2008, 19:49

Det er jo bare herlig fleksibelt og brugervenligt. Sådan burde det altid have været med operativsystemer.

Hvorfor er MS ikke uddød endnu? Det kan da ikke være længe. Ligemeget om de så køber Yahoo eller ej.. Så er der ikke ret meget at juble for.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Hardy Alpha 4, nu med WUBI

Indlægaf Jimmyfj » 1. feb 2008, 23:12

eitreach skrev:Hvorfor er MS ikke uddød endnu? Det kan da ikke være længe. Ligemeget om de så køber Yahoo eller ej.. Så er der ikke ret meget at juble for.


Hmm - Det er stof til eftertanke, nyheden om MS tilbudet til Yahoo. Er det mon Microsofts måde at erkende, at de ikke længere kan tjene penge på dårlig programmering? ( Blot en tanke ). Fint at bruge 200 mia. på et opkøb af en virksomhed som går samme vej som opkøberen selv - NEDAD ;)
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Hardy Alpha 4, nu med WUBI

Indlægaf eitreach » 2. feb 2008, 16:47

Jimmyfj skrev:
eitreach skrev:Hvorfor er MS ikke uddød endnu? Det kan da ikke være længe. Ligemeget om de så køber Yahoo eller ej.. Så er der ikke ret meget at juble for.


Hmm - Det er stof til eftertanke, nyheden om MS tilbudet til Yahoo. Er det mon Microsofts måde at erkende, at de ikke længere kan tjene penge på dårlig programmering? ( Blot en tanke ). Fint at bruge 200 mia. på et opkøb af en virksomhed som går samme vej som opkøberen selv - NEDAD ;)


Den er ikke helt ved siden af, at det skulle være på grund af desperation.

http://www.nytimes.com/2008/02/02/techn ... ft.html?hp
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

welcro
Indlæg: 4
Tilmeldt: 29. mar 2008, 18:22
IRC nickname: welcro
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hardy Alpha 4, nu med WUBI

Indlægaf welcro » 29. mar 2008, 19:06

Hej
Nu har jeg længe taget tilløb til at gå i gang med Linux, og så læste jeg om Wubi på computerworld, så nu skal det være!
Jeg hentede:
http://cdimage.ubuntu.com/releases/hard ... -src-1.iso
brændte en dvd, og prøvede at boote på den, det kunne jeg ikke, så fandt så ud at at det ikke er nogen wubi med...sært, nå, så jeg hentede jeg:
http://puzzle.dl.sourceforge.net/source ... rev457.exe
kørte filen, og alt så ud til at gå godt, genstartede, og kunne nu vælge XP eller Ubuntu, startede Ubuntu,
den startede så med pop-up boksen: Kontrollerer installationen - starter patitionprogrammet op - da den nåede til 66% af "finder filsystem", stod den stille i ca 2 timer, hvorefter skærmen gik i pause, uden at jeg kunne få kontakt, koldstartede, nu kom den til 60% af skanner diske, så tog jeg i byen og 4 timer senere var den ikke kommet videre :(

Skal det bare tage MEGA lang tid?, Ikke lige en ønske start på Linux :?

Gode råd er meget velkomne

Mvh
Preben

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster