Ny Ubuntu variant (mubuntu?): Ubuntu med MATE desktop

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Ny Ubuntu variant (mubuntu?): Ubuntu med MATE desktop

Indlægaf lath » 22. sep 2014, 20:07

Ubuntu 14.10 med MATE desktop er i gang med at blive officielt anerkendt som en variant af Ubuntu:
Engelsksproget artikel på OMGubuntu.com: Ubuntu MATE Remix Seeks Official Spin Status
http://www.omgubuntu.co.uk/2014/08/ubuntu-mate-remix-course-become-official-flavour

Det bliver så nok den distro jeg kommer til at køre i stedet for Linux Mint, som jeg bruger lige nu.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Jacob Bahn
Indlæg: 357
Tilmeldt: 25. nov 2008, 11:29

Re: Ny Ubuntu variant (mubuntu?): Ubuntu med MATE desktop

Indlægaf Jacob Bahn » 20. maj 2015, 22:21

Hej Lars.

Må jeg spørge, hvorfor du hellere vil have Ubuntu end Linux Mint med Mate?
Mvh Jacob

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Ny Ubuntu variant (mubuntu?): Ubuntu med MATE desktop

Indlægaf lath » 21. maj 2015, 05:50

Jacob Bahn skrev:Hej Lars.

Må jeg spørge, hvorfor du hellere vil have Ubuntu end Linux Mint med Mate?


  • Opgradering af kernen sker ikke automatisk, kig i opdateringshåndtering -> Menuen: Vis -> Linux-kerner
  • De har versioner af apt etc. i /usr/local/bin/), som skygger for de rigtige apt etc programmer
  • Mindst en af dem - /usr/local/bin/add-apt-repository - virker ikke som den skal - og jeg tænker så - hvad er der ellers galt?