Hardy Heron Alpha 3 ude

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Hardy Heron Alpha 3 ude

Indlægaf eitreach » 11. jan 2008, 13:03

Steve Langasek has announced that the third alpha release of Ubuntu 8.04 "Hardy Heron" is out and ready for testing: "Welcome to Hardy Heron Alpha-3, which will in time become Ubuntu 8.04." What's new? "X.Org 7.3, with an emphasis on better auto-configuration with a minimal configuration file; Linux kernel 2.6.24 brings in significant enhancements and fixes that have been merged in the last few months into the mainline kernel; PulseAudio enabled by default; PolicyKit integration makes it possible to run administrative applications as a normal user; Firefox 3 Beta 2 brings much better system integration including theming that mirrors the system such as icons and colours as well as having GTK+2 form buttons and open dialog."

x86
http://cdimage.ubuntu.com/cdimage/relea ... p-i386.iso

64bit
http://cdimage.ubuntu.com/cdimage/relea ... -amd64.iso




Jeg er -ikke- tryg ved denne 'policy kit'.. er jeg den eneste? Jeg synes det gør det hele lidt for Windows-agtigt.. Uf.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hardy Heron Alpha 3 ude

Indlægaf Jimmyfj » 12. jan 2008, 18:59

Det er den. Og hvilken udgivelse :=

Det er efterhånden et par uger siden jeg installerede Hardy Heron, Ubuntu 8.04, som andet system på den computer jeg bruger i det daglige i dual-boot med Gutsy Gibbon, 7.10. Og, igen, jeg kan kun sige: "Og HVILKEN UDGIVELSE!"

Her er virkelig noget at se frem til. 8.04 vil, når den til april rammer Final Realese være distroen over alle distros. Selvsagt efter min mening.

Lige siden jeg installerede Gutsy i Tribe 1 for mere end et halvt åre siden er jeg kun blevet mere og mere imponeret af Ubuntu. Ikke nok med at systemet er utrolig let at installere. Men al min hardware virker bare "out-of-the-box" Ingen driver-installation. Ingen opringning til Gadaffi for at få en ny aktiveringsnøgle. Nej. Bare i med skiven, boote computeren op og vælge install. Resten finder Ubuntu selv ud af.

Senest i dag tilsluttede jeg mit ny-indkøbte Asram Cordless Combo tastatur, med tilhørende trådløse mus. Og da jeg havde tilsluttet USB-donglen til en USB port, og tændt computeren ventede jeg blot på at Ubuntu startede op. Lidt spændt på om Ubuntu kunne arbejde sammen med mit ny-indkøb, men efter at have fået login-skærmen kunne jeg med det samme skrive bruger-navn og adgangskode til login. Og musen virkede også med det samme. Herligt - Ingen drivere, blot et enkelt USB-stik i computeren, to batterier i hhv. mus og keyb. og igang var jeg.

Og jeg er ret sikker på, at virker mit nye udstyr i 8.04 Alpha installationen, så skal det også nok virke i min 7.10 install. Igen uden driver-cd eller andet fra oldtiden.

Men ang. det policy-kit der omtales, så er jeg nu ganske sikker på, atudviklerne lader det være en tillægsfunktion, som man kan vælge til eller fra efter behag. Ellers er der vel mulighed for helt at smide den ud af systemet gennem Synaptic.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Hardy Heron Alpha 3 ude

Indlægaf Jimmyfj » 12. jan 2008, 19:18

Nope - Efter at have læst denne artikel:

http://www.oreillynet.com/onlamp/blog/2 ... ons_t.html

er jeg ikke længere slet så nervøs for PolicyKit. Det vil blot gøre min hverdag som admin langt lettere, som det fremgår af teksten.

Edit 14/01/08:

De ord kommer jeg desværre til at "æde" igen. PolicyKit er en pestilens at arbejde med, når du skal oprette nye brugere på systemet. Dette er jeg nød til at gøre via terminalen og "adduser <username> før jeg kan oprette mere end de to defaulte, root og install-brugeren.

Min Bruger og Grupper, som jeg plejer at oprette brugere på min desktop-box gennem fejler hvér gang jeg vil oprette en bruger. Men Okay, vi taler jo stadig Alpha-software, så det er vel rettet inden længe.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

planet-reptile
Indlæg: 460
Tilmeldt: 18. nov 2007, 02:04

Hardy Heron Alpha 3 ude

Indlægaf planet-reptile » 16. jan 2008, 13:41

Kan man bruge skype, medibuntu og wine i 8.04?
Hilsen Kim.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster