For eks-Windows XP brugere: Introduktion til Lubuntu

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

For eks-Windows XP brugere: Introduktion til Lubuntu

Indlægaf lath » 12. apr 2014, 16:27

Artiklen er på engelsk og er på et andet website:
http://www.omgubuntu.co.uk/2014/02/four-reasons-why-windows-xp-users-should-switch-to-lubuntu-this-april

Der er endda et Windows XP ligende tema til Lubuntus desktop, så brugeren føler sig lidt mere hjemme:
http://www.omgubuntu.co.uk/2014/04/windows-xp-theme-lubuntu
Temaet er fra XFCE desktoppen.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
Indlæg: 885
Tilmeldt: 24. jul 2012, 21:33
IRC nickname: Blueeyez

Re: For eks-Windows XP brugere: Introduktion til Lubuntu

Indlægaf Blueeyez » 12. apr 2014, 17:54

Synes det er fedt at se at folk vil holde xp stilen kørende, men jeg tror man ville gøre sig selv en tjeneste ved at blive vant det standard udseendet så vidt som muligt :-)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: For eks-Windows XP brugere: Introduktion til Lubuntu

Indlægaf lath » 12. apr 2014, 18:18

Blueeyez skrev:Synes det er fedt at se at folk vil holde xp stilen kørende, men jeg tror man ville gøre sig selv en tjeneste ved at blive vant det standard udseendet så vidt som muligt :-)


Det har du nok ret i, men folk er meget forskellige.