Husk Jeg elsker Fri Software dagen på fredag!

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
gaffa

Husk Jeg elsker Fri Software dagen på fredag!

Indlægaf gaffa » 11. feb 2014, 19:23

Som hvert år, bliver Valentins Dag fejret den 14. februar, der er en fredag i år. Ligesom sidste år, planlægger FSFE en online kampagne for at fejre dagen som en "Jeg elsker Fri Software" - dag.


Billede


Udover det der er beskrevet på siden, vil det være en stor hjælp, hvis nogen kunne tænke sig at hjælpe med at oversætte mere af det relevante på fsfe.org og også gerne oversætte nogle af bannerne.

Det er let at oversætte en side:
  • Nederst på hver side er der et link der hedder Kildekode eller Sourcekode alt efter om siden hedder navn.da.html eller navn.en.html, jeg vil anbefale at hente den engelske udgave som udgangspunkt.
  • Hent kildekoden og begynd at oversætte alt der ikke står inde i et tag (det må der ikke pilles ved).
  • Filen skal gemmes så den ender på da.xhtml, hvor en engelsk ender på en.xhtml.
  • Når oversættelsen er færdig og korrekturlæst kan du enten sende den til mig eller tilmelde dig e-mail listen for oversættere ved at sende en tom e-mail til translators-request@fsfeurope.org med emnet subscribe og sende den til listen.

gaffa

Re: Husk Jeg elsker Fri Software dagen på fredag!

Indlægaf gaffa » 14. feb 2014, 15:48

Så er det i dag at du skal skrive "kæreste"-breve til dine foretrukne Fri Software projekter og personer :)

Hvis du er på sociale medier og har lyst til at se hvad andre foretager sig på dagen kan du følge hash-tagget #ilovefs

Glædelig Jeg Elsker Fri Software-dag! :)

Og så vil jeg da gerne til slut give min kærlighedserklaring til Foreningen af danske Ubuntubrugere, for det gode arbejde med at udbrede kendskabet til Frit Software og yde hjælp til den almindelige bruger. Tusinde tak for jeres indsats allesammen!

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster