Version2.dk: NemID fungerer stadig med open-source Java

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Version2.dk: NemID fungerer stadig med open-source Java

Indlægaf lath » 18. okt 2013, 20:26

Læs den her:
NemID fungerer stadig med open-source Java
Nedbruddet, der for øjeblikket forhindrer NemID i at køre på den seneste Java-platform fra Oracle, Java 7 update 45, berører tilsyneladende ikke brugere på styresystemet Ubuntu med open-source implementeringen af Java-platformen IcedTea.

http://www.version2.dk/artikel/nemid-fungerer-stadig-med-open-source-java-54520

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

buddig
Indlæg: 746
Tilmeldt: 18. maj 2011, 21:54
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Re: Version2.dk: NemID fungerer stadig med open-source Java

Indlægaf buddig » 19. okt 2013, 00:07

lath skrev:Læs den her:
NemID fungerer stadig med open-source Java...
/Lars
Ja det fungerer bare, og det er lidt ærgerligt, at så mange her på forumet på et tidspunkt opgav IcedTea og OpenJDK og gik over til Sun- og senere Oracle Java.
Hvordan mon det går med Apple Mac brugere ?
De har vist ikke været nævnt i den her sammenhæng, så de klarer sig forhåbentlig.
// Henning

wangerin
Indlæg: 82
Tilmeldt: 19. maj 2011, 13:01
IRC nickname: wangerin
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Version2.dk: NemID fungerer stadig med open-source Java

Indlægaf wangerin » 19. okt 2013, 00:50

buddig skrev:Ja det fungerer bare, og det er lidt ærgerligt, at så mange her på forumet på et tidspunkt opgav IcedTea og OpenJDK og gik over til Sun- og senere Oracle Java.


Tja jeg har heller ikke haft nogen som helst problemer efter at jeg smed Oracle Java 100% på porten.

Alle de maskiner som jeg har fingerne i får openjdk installeret, og jeg har endnu ikke haft nogen hvor det ikke har virket.

/den anden Henning ;-)

AJenbo
Admin
Indlæg: 20860
Tilmeldt: 15. nov 2009, 15:04
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Version2.dk: NemID fungerer stadig med open-source Java

Indlægaf AJenbo » 19. okt 2013, 01:00

Udgivelserne af OpenJDK et pt. en bagefter Oracel Java, pakken i Ubuntu er yderligere 1 udgivelse bagefter, så forklaringen skal muligvis findes der. De fornødne sikkerheds rettelser er dog allerede blevet integreret i koden, men en opdatering er ikke udgivet. Man kan selv hente koden og teste den, jeg ved dog ikke om NemID virker efterfølgende.
buddig skrev:Hvordan mon det går med Apple Mac brugere ?

Det var faktisk det første sted jeg hørte op dette problem. Så de er også ramt.

thj01
Indlæg: 2667
Tilmeldt: 21. nov 2006, 10:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Version2.dk: NemID fungerer stadig med open-source Java

Indlægaf thj01 » 22. okt 2013, 07:04

@buddig

Vi var nogle der blev nød til det. Det var det eller at miste kontakten til min netbank (og banken kunne hellere ikke få det til at virke med Ubuntu - deres IT-service var så søde at tjekke med deres installationer ;) ), borger.dk osv. Og for mig handlede det også om at få udbetalt mit efterlønsbidrag.

Jeg er langt mere spændt på hvor meget vi kommer til at bøvle med Java efter at NemID går over til Javascript!. Min forudsigelse er : None!

Og angående Mac brugerne. De var langt værre stillet end windowsbrugerne da de ikke umiddelbart havde mulighed for at nedgradere Java!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster