Boot Repair må kunne bruges i en eller anden guide

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Boot Repair må kunne bruges i en eller anden guide

Indlægaf lath » 4. okt 2013, 23:17

Prøv at tjekke det her værktøj ud - Boot Repair der er specielt lavet til Ubuntu:
https://help.ubuntu.com/community/Boot-Repair

En god bunke billeder:
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Det må da kunne bruges i en guide.
Problemet er lige at for boot problemer så skal man have en USB flashpind med Ubuntu på, hvor der er afsat noget ekstra fri plads, så man kan installere Boor Repair pakken på USB flash pindens ekstra plads

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Boot Repair må kunne bruges i en eller anden guide

Indlægaf Christian.Arvai » 4. okt 2013, 23:27

Vi har allerede en guide om Grub, men det er da rigtigt lækkert at det er en grafisk løsning, så jeg vil da gerne vide mere om programmet.

Det kan også være at der er interesse for at få det med i Dabuntu. Jeg skriver lige en PB om det.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Boot Repair må kunne bruges i en eller anden guide

Indlægaf lath » 4. okt 2013, 23:35

Christian.Arvai skrev:Vi har allerede en guide om Grub, men det er da rigtigt lækker at det er en grafisk løsning, så jeg vil da gerne vide mere om programmet.