Nyt terminalprogram: finalterm - Final Term Terminal Emulato

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Nyt terminalprogram: finalterm - Final Term Terminal Emulato

Indlægaf lath » 3. jun 2013, 14:09

http://version2.dk/ har Peter Toft skrevet et blogindlæg om et interessant nyt terminalprogram, der hedder finalterm - Final Term Terminal Emulator.

Der viser her et billede fra artiklen, samt en Youtube video:
Billede
.


I kommentarerne skriver en anden person om et terminalprogram der hedder Terminator, som jeg ud fra billeder synes ligner tmux.
Herunder et billede af tmux:
Billede

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

Brugeravatar
Martin Jørgensen
Indlæg: 406
Tilmeldt: 24. dec 2010, 15:58
IRC nickname: Martinjo84

Re: Nyt terminalprogram: finalterm - Final Term Terminal Emu

Indlægaf Martin Jørgensen » 3. jun 2013, 14:33

Det ser ud til at være et godt program til begynder :)

lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Nyt terminalprogram: finalterm - Final Term Terminal Emu

Indlægaf lath » 24. nov 2013, 00:49

Så er der nyheder om finalterm - Final Term Emulator.

Upstream websitet er altid godt at kende: http://finalterm.org/
De har også en blog: http://blog.finalterm.org/

Linux Geeksters har skrevet om finalterm: http://linuxg.net/how-to-install-finalterm-on-ubuntu-13-10-13-04-12-10-12-04-and-linux-mint-15-14-13/

Meget interessant for den artikel er der information om hvordan du får finalterm ind på dit system ved at bruge en PPA.
PPAen virker med:
  • Ubuntu 13.10 Saucy Salamander
  • Ubuntu 13.04 Raring Ringtail
  • Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal
  • Ubuntu 12.04 Precise Pangolin