Idag: Ubuntu 12.04.1 LTS

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Idag: Ubuntu 12.04.1 LTS

Indlægaf lath » 23. aug 2012, 09:28

Idag udgives første vedligeholdelsesudgave af Ubuntu Precise Pangolin, den hedder så Ubuntu 12.04.1 LTS, og indeholder en opdateret udgave af Ubuntu.

Da der er kommet mange opdateringer nærmest dagligt i de seneste måneder kan det godt være en god ide at vente til 12.04.1 er udgivet lidt senere idag for sådan en som mig der godt kunne tænke sig at test afprøve Unity - det kunne jo være jeg kan lide den nu den er blevet afpudset godt og grundigt siden jeg sidst så noget til den første gang (det var vist i Ubuntu 11.04), og nok også skifte fra 32-bit til 64-bit.

Fordele ved 64-bit:
  • Lyd og video codecs 2x hurtigere, fordi der er dobbelt så mange CPU registre til rådighed ved 64-bit maskinkode instruktioner, som ved 32-bit maskinkode instruktioner - og jeg vil da ikke lade sådan gå glip af en mulighed for ekstra performance, når nu min mikroprocessor godt kan AMD64 maskinkode instruktioner (Mikroprocessoren er en desktop dual core Intel Atom 1,6 GHz, der bestemt ikke har ret meget fartdjævel over sig).
  • særligt ved Adobe Flash videoer skulle det hjælpe en del (codecs igen).
  • Kan tilgå RAM >3 GB 10% mere effektivt end i den 32-bit PAE kerne jeg bruger nu (jeg har 4 GB RAM), og i en anden maskine jeg har er der 6 GB RAM i.

Download siden er:
Bemærk: Når 12.04 skifter til 12.04.1 så er 12.04.1 udgivet.
Alle links er hentet fra links på undersider til websiden: http://cdimage.ubuntu.com/


Har du allerede installeret 12.04, så har den det samme som en 12.04.1.

12.04.1 indeholder kun alle opdateringer siden 12.04 blev udgivet, så henter man en 12.04.1 iso fil og bruger til installation, så sparer man at hente en meget stor bunke opdateringer, mit gæt: nok >300 MB, hvis man har lige så mange pakker installeret som jeg har.

/Lars

Edit, 24-08-2012:
Links opdateret til 12.04.1 for Ubuntu, Xubuntu
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags

eyvind
Indlæg: 691
Tilmeldt: 14. jan 2007, 16:40
Geografisk sted: Smørum

Re: Idag: Ubuntu 12.04.1 LTS

Indlægaf eyvind » 25. aug 2012, 20:38

Tak - den er på vej. :)
Rigtige mænd tager ikke backup.

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster