Eyecandy - Må have mere!

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf eitreach » 9. nov 2007, 20:37

http://i213.photobucket.com/albums/cc83 ... lede-9.png

Ja, som det jo kan ses, har jeg egentlig lidt af hvert mht. eycandy i forvejen. Det der umiddelbart kunne gøre min desktop mere lækker lige nu, var nogle screenlets, eller lignende. gDesklets synes jeg er en anelse.. Helt ærligt, ustabilt, og ikke altid funktionsdygtigt - så er der et alternativ til dem?
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Suggy
Indlæg: 4
Tilmeldt: 7. nov 2007, 23:48

Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf Suggy » 9. nov 2007, 20:48

kan godt princippet i den menu du kører i bunden der ligner lidt noget inspiration fra mac. hvad hedder det program/feature?

De der gDesklets er sgu lidt store og uoverflødige. tror dit skrivebord ville være bedre tjent uden for at være ærligt.

Ellers ganske pænt skrivebord synes jeg

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf Artificial Intelligence » 9. nov 2007, 20:56

Kiba-dock i bunden eller AVN. Der er også en applikation der hiver en terminal frem hvis man kører musen over, kan være ekstremt brugebar. Problemmet er at jeg ikke kan huske navnet på den. :-/

En anden mulighed er at have en fuldstændig gennemsigtig terminal planetet på Desktopen. Det har jeg brugt før i tiden med E-term.

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf eitreach » 9. nov 2007, 22:18

Suggy skrev:kan godt princippet i den menu du kører i bunden der ligner lidt noget inspiration fra mac. hvad hedder det program/feature?

De der gDesklets er sgu lidt store og uoverflødige. tror dit skrivebord ville være bedre tjent uden for at være ærligt.

Ellers ganske pænt skrivebord synes jeg


Ja, jeg står ikke rigtigt og -mangler- noget, sådan livstruende.. Jeg er dog altid nysgerrig efter innovative og smarte ting som kan gøre tingene bedre.

Den dock jeg bruger, er Avant Window Navigator. Den jeg bruger hedder awn-curves, og er en side-branch af projektet. Den er ikke helt stabil, men hvis den crasher, er det bare at starte den igen. (Det har jeg en genvej til på skrivebordet, såeh..)

Jeg har det lidt som om jeg har nået den ultimative desktop for mit eget vedkommende - det er måske bare tid til at acceptere det, og finde noget nyt at nørkle med..
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Volle
Indlæg: 334
Tilmeldt: 19. maj 2007, 08:23
Geografisk sted: Odense

Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf Volle » 9. nov 2007, 22:42

Hej

Jeg kan se du bruger Thunar filemanager, hvad skulle fordelen fremfor den som er i Ubuntu være ?
Mvh Volle
Hardy Heron 8.04 - Compiz Fusion på Zepto 6214

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf eitreach » 9. nov 2007, 23:04

Volle skrev:Hej

Jeg kan se du bruger Thunar filemanager, hvad skulle fordelen fremfor den som er i Ubuntu være ?


Nautilus (standard filmanager i Gnome) går i baglås, og kræver genstart, for mit vedkommende efter et stykke tid. Derfor bruger jeg en, som ikke crasher.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Wikzo
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24. nov 2006, 13:59
Geografisk sted: Århus N

Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf Wikzo » 10. nov 2007, 10:08

Billede

Artificial Intelligence
Indlæg: 2098
Tilmeldt: 18. nov 2006, 10:21
Geografisk sted: Køge

Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf Artificial Intelligence » 10. nov 2007, 11:41

Man behøver ikke Compiz med E-term (default terminal for Enlightenment). Eterm kan bruges på andre DE/WM.

runesvend
Indlæg: 12
Tilmeldt: 9. feb 2008, 08:46

Re: Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf runesvend » 9. feb 2008, 10:07

eitreach skrev:http://i213.photobucket.com/albums/cc83/eitreach01/screenshots/Skrmbillede-9.png

Jeg er lidt nysgerrig for at vide hvordan du har fået det flotte ur der...

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf eitreach » 9. feb 2008, 10:34

runesvend skrev:
eitreach skrev:http://i213.photobucket.com/albums/cc83/eitreach01/screenshots/Skrmbillede-9.png

Jeg er lidt nysgerrig for at vide hvordan du har fået det flotte ur der...


Det er bare cairo-clock. :)

sudo apt-get install cairo-clock
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

runesvend
Indlæg: 12
Tilmeldt: 9. feb 2008, 08:46

Re: Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf runesvend » 9. feb 2008, 10:45

eitreach skrev:
runesvend skrev:
eitreach skrev:http://i213.photobucket.com/albums/cc83/eitreach01/screenshots/Skrmbillede-9.png

Jeg er lidt nysgerrig for at vide hvordan du har fået det flotte ur der...


Det er bare cairo-clock. :)

sudo apt-get install cairo-clock

Helt sikkert! Tak.

Kunne ikke rigtig finde noget med Google, men har set det nogle gange og undret mig over hvor man kan få det henne. Synes det er en meget lækker feature selvom det måske er lidt Vista-agtigt :)

Hmm.. jeg synes ikke jeg kan finde uret mere efter jeg har sat et andet vindue i fokus. Jeg kan se det stadig kører under listen af processer. Hvordan får jeg det frem igen? Og er der en måde at få det til blive en del af min skrivebordsbagrund på? Altså sådan at uret aldrig er minimeret, men at det kun vises når alle andre vinduer er minimeret (og ens skrivebord er vist)?

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Eyecandy - Må have mere!

Indlægaf eitreach » 9. feb 2008, 11:08

Til helvede med om det er Vista-agtigt. Så længe det er funktionelt og virker, er der ingen grund til ikke at bruge det.

Prøv at starte uret i en terminal, og se om den kommer med nogle fejlmeddelelse - det er den bedste måde at finde ud af hvad der sker på.

For at holde den på alle skriveborde, højreklikker du på uret og hopper ind i dens indstillinger. Her kan du afkrydse "always on top" og "Stick to every workspace" - så skulle dén ged være barberet.

Et alternativ til cairo-clock, er screenlets - der er også et ur, som fungerer ganske glimrende. Udover uret, er screenlets ganske omfattende mht. widgets til skrivebordet. Det er værd at kigge på hvis man er til sådan noget.

Apropos Vista..

http://i213.photobucket.com/albums/cc83 ... ede-49.png
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster