Ubuntu vs Vista

Nyheder om Open Source, Ubuntu, andre distributioner og meget mere.
Stra
Indlæg: 3105
Tilmeldt: 16. jun 2007, 10:26
Geografisk sted: Ikast-Herning

Ubuntu vs Vista

Indlægaf Stra » 27. sep 2007, 21:43

Har I læst denne artikel??

http://techlogg.com/content/view/438/31/

Ellers er det guf for fans

:D :D :D
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ubuntu vs Vista

Indlægaf Jimmyfj » 27. sep 2007, 22:50

Det må jeg nok sige :)

Det er godt nok ikke hvér dag man møder en Windows bruger som indrømmer, at driverne til Vista skulle skrives om fra bunden. Men sandt at sige, så er det vist også med lidt god vilje han roser Feisty. Forfatteren har, øjensynligt, ikke prøvet Gutsy Gibbon endnu. Det er vi dog nogle som har. Og skal jeg pege på en release, som, i dén grad blæser Vista af banen så ér det 7.10 Gutsy Gibbon, som jeg har kørt med siden Tribe 1 udkom. Og jeg har ikke på noget tidspunkt fortrudt at jeg installerede den.

Jeg valgte at geninstallere hele mit system i dag, på grund af lidt FOR meget "pillen" :oops: og stor var min glæde ved at opdage, at efter lidt over 455 opdateringer efter første genstart/endt install var min 7.10 blevet til en 7.10 Beta. Jeg skulle blot opdatere med de opdates systemet foreslog og "bingo".

Med de absolut positive oplevelser jeg har haft med 7.10 Gutsy Gibbon til dato glæder jeg mig endnu mere til at opleve 8.04 Hardy Heron. Ubuntu har, endda før Vista udkom gjort Microsofts seneste "flagskib" overflødigt - Godt gået venner.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

Maze
Indlæg: 63
Tilmeldt: 12. apr 2007, 13:28

Ubuntu vs Vista

Indlægaf Maze » 28. sep 2007, 11:26

Vista er da også et pænt system, det er flot grafisk. Men for mig og min gamle computer så duer det slet ikke, vista køre godt på hurtige maskiner hvor alt det grafiske bare virker. På en gammel IBM bærbar med vilde 512 ram og et Radeon 7500 grafikkort, så er der ikke udsigt til nær den samme oplevelse som jeg får med Ubuntu, Ubuntu er den lille hurtige i den sammenligning, mens Vista er den store lidt mere krævende..

Det undre også mig at skærmen kun går op i 1024 x 768? det gør den også på min...

tbresson
Indlæg: 358
Tilmeldt: 12. apr 2007, 08:39

Ubuntu vs Vista

Indlægaf tbresson » 28. sep 2007, 12:22

Jeg ville vælge Vista fremfor Ubuntu på min maskine derhjemme hvis jeg skulle vælge. Men det er fordi jeg gamer, og ser film på min PC. Og på Windows er det stadig nemmere.

Men jeg ville dog ikke mene der var grund til at skifte til Vista på det grundlag, derfor er jeg fortsat glad bruger af XP.

Men jeg har også andre maskiner, bl.a. en server, og da jeg havde prøvet Ubuntu så jeg mulighederne for at smide Windows 2003 server langt væk. Og jeg har kørt med Ubuntu lige siden 5.04 tror jeg. Og jeg har været ganske glad for det. På min laptop på arbejdet som jeg sidder på nu prøver jeg forskellige distro'er og booter sjældent i XP.

Ang. de problemer I har haft med skærm størrelsen, så oplevede jeg først dette problem med 7.04 for første gang, og det var da jeg skiftede grafikkortet ud i min server. Jeg løste problemet med at redigerer i X.org's config fil - indsatte nogle frekvenser, der stemte overens med min skærms spec's, og så virkede det.

Jimmyfj
Indlæg: 1712
Tilmeldt: 19. jul 2007, 19:35
Geografisk sted: Nordjylland

Ubuntu vs Vista

Indlægaf Jimmyfj » 29. sep 2007, 11:43

Den megen snak om Vista vs. Ubuntu er vel den samme diskussion som alle dage har været omkring Linux vs. Windows. For mig viser den blot, at mennesket sikker er det absolut største "vanedyr" på kloden. Ikke nok med det. Vi er også "skruet" sådan "sammen" at vanens magt er blevet vores "beskyttelse".

Hver gang vi møder nye ting, står overfor nye udfordringer, som får os til at komme til kort, angriber vi det nye, frem for at erkende vore egne begrænsninger over for indholdet af det nye. Sådan er det også med operativ systemer. Kan VI ikke finde ud af at bruge systemet mindst lige så godt, og lige så "let" og "problemfrit" som det vante, så er det systemet, som har mangler, aldrig os selv. Er det ikke "krigen", som non-Linux brugere fører? En uopmærksom "fremvisning" af egne begrænsninger? Jeg tror det.

Både Linux og Windows har deres styrker, og svagheder. Og det er ikke alle mennesker, som er lige minded til at se disse forskelle. Derfor vil det altid være graden af éns dovenskab som afgør, hvilket system man vælger.

Jeg valgte Linux som følge af min tekniske indsigt. Fordi forskellene er, for mig, så åbenlyse til Linux' fordel. Og fordi jeg er 100% imod at stat, virksomheder og andre blander sig i, hvad jeg bruger min computer til, så længe jeg ikke overtræder nogen lov ved at bruge den.

Linux, og hele filosofien bag bygger på frihed. Friheden til selv at bestemme, hvad man bruger sit udstyr til. Det er ikke lige det, MS Windows er kendt for. Lige som jeg ikke skal tænke på opdateringer og ny funktionalitet til mine programmer. Det kommer, gennem konstante opdateringer, som jeg heller ikke skal betale for, til alle de programmer, jeg har installeret på mit system. Heller ikke her kan MS Windows, MS Office og andre MS programmer følge med. Dérfor kører jeg Ubuntu Linux frem for MS Windows.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"


Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500

eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Ubuntu vs Vista

Indlægaf eitreach » 29. sep 2007, 14:25

Jeg synes snakken om Vista vs. Ubuntu er lidt overflødig, på nuværende tidspunkt. Der er ting som Linux ikke gør godt nok endnu, som vi nok må vente et års tid eller to på - men så vil det også for alvor blive interessant.

Jeg spår - og det skal alle være velkomne til at skrive ned (vi har den, 29/9 idag), at ved næste Windows-generation, vil Ubuntu være så kampdygtig at der ikke vil være nogen grund til at vælge Windows.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393

Tilbage til "Linux"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: [Bot] og 0 gæster